Nästsista träningsmatchen.
Fri entré på Bravida Arena.
Jag hoppas vi får se ett öster som visar att vi kan spela jämnt mot Allsvenska lag.
Jag gissar att vi vinner ödmjukt med 2-1 på Foystons gamla hemmaarena. Han vet vad som krävs.
IFK Göteborg- Öster fredag 14:30
Tredje sista träningsmatchen, Oskarshamn ska vara planerad till 16-17 mars enligt smp.
Det hade jag missat bra med en till match
Labila Kabila Tyckte mig höra rykten om att Öster ska spela mot Räppe och Oskarshamn samma helg, då det verkar som det ursprungligen varit tänkt att åka på träningsläger.
Inför Göteborg - Öster:
https://www.svenskafans.com/fotboll/infor-goteborg-oster-667438
Rw
Tatu-matjis-ivan-lukas
Ljung-söderberg-seger
Rodic-Aliev-ABW
?
Labila Kabila För offensivt med Söderberg som åtta. Hade kanske gått mot Luleå men inte mot IFK.
stefanps blir ju hyfsat defensivt med
Ljung-Seger
Söderberg
Vilken elva tror @Kalle Dahl det blir?
Labila Kabila Liknar isåfall ett 4-2-3-1
stefanps
Wall
Tatu Mattis Kricak LB
Ljung HBP Seger
Zubah Aliev ABW
Kalle Dahl Intressant! Hoppas HBP får chansen men sen vet man inte hur Foyston tänker.
Vill gärna se spelare som fått mindre speltid senaste matcherna. Vi närmar oss seriestart, så våga lite den här matchen. In med Herdonsson och HBP på mitten. Thorri ser jag gärna på högerbacken. Gabrielsson i släpande roll.
Kommer Foyston våga spela HBP som andraval bakom Kusu även i serien?
Annars är det bra läge nu att testa den som faktiskt kommer gå före på den positionen.
HPB insatts mot värnamo var ju ingen höjdare, finns nog fler som propsar på kusu plats ,
Oldtimern Det blir en ganska tydlig signal idag vem som anses vara Kusus naturliga ersättare. HBP, Seger eller Herdonsson bör det väl stå mellan. Glöm ej heller att Starke Hedlund spelade 6a under Tufa, där vet vi inte hur Foyston tänker. Men eftersom han inte är tillgänglig idag får vi ju inget svar gällande det.