Premiären avklarad. Vi började sannerligen inte bra, men vi blev bättre och bättre. Något att bygga vidare på således. Wall bäst, sen blev det sämre och sämre ju längre fram i formationen man går. Planen var lite för snabb för vi skulle våga spela vårt spel, resultatet blev att de flesta sprang och gömde sig mest hela tiden. Vi skapar en hel del chanser i andra trots svår plan och defensivt bra motstånd. Ja, något att bygga vidare på.
Jag är fortfarande inte helt övertygad om att Degerfors kommer utmana i toppen. De var bra igår, speciellt i första, men jag känner lite att detta var den typen av match som passar dem bäst. Hur kommer det se ut när de möter parkerade bussar?
Sääf Sr Målet olyckligt men logiskt, närmast skyldig en för dagen allmänt yvig Mattis?
Tycker Mattis var vår bästa utespelare. Ska någon lastas för målet är det LB, som blir bolltittande och släpper sin gubbe.
lfcred Det är hur man avslutar serien som är viktigt. Inte hur man börjar.
Jag skulle säga att avslutningen och början är lika viktiga, tillsammans med alla matcher däremellan. VSK avslutade med 2 förluster i fjol och vann serien.