El_barto Att påstå att vi har en stabil backlinje om man utgår från lite längre perspektiv, med en framtid i åtanke och den reella tillgång på backar vi de facto har är faktiskt ett rent önsketänkande.
Seriöst från mitt håll också nu då 😍Önsketänkande eller inte, i år behöver vi bara vara lite bättre än 14 andra lag som alla också har sina brister i olika lagdelar och i de flesta fall ännu mindre resurser för att kunna göra någpt åt det i sommar. Jag håller med om att det finns enstaka frågetecken i truppen, men jag kan inte köpa idén om att vi skulle ha en medioker backlinje för den här serien. Inte efter vad jag sett på fem omgångar.
Däremot har jag sett tendenser i form av enstaka (för) billiga misstag som stör mig. Allvarligast är att det ibland är p g a ett drällande/vilande med boll som man möjligen vill se när vi leder med 3 mål och det är 10 minuter kvar men inte innan dess och absolut inte i första halvlek. Men det gäller inte bara backlinjen, det gäller hela laget. Vi har lite jobbigt med att gå ut och sätta tonen för matchen, det här måste Foyston jobba stenhårt med.