Bissan
En EF-jubileumsbok var nog din idé här och nu och låter också skoj! 🙂
Vi ligger väl bara lite offtopic nu då tråden avhandlar förr men på tal om 100-årsdagen fick jag nu ett uppslag så här mindre än 6 år i förväg.
Östers FF grundades en söndag - Påskdagen 1930. Klockan 10 klubbade man igenom det hela vid Byggmästare Peterssons förråd.
Det finns förråd kvar på den exakta platsen på Parkvägen. Och 20 april 2030 är även det mitt i påsken. På lördagen - alltså Påskafton.
Tänk om Östers IF inför säsongen 2030 kunde få till stånd en hemmamatch 15:00 på sin hundraårsdag. Ska inte vara omöjligt. Till exempel så spelade HBK en hemmamatch sent en lördagskväll för något år sedan för att Örjans Vall fyllde 100 år (tror jag).
Påskafton 2030 samlas alla Österhjärtan i Kvarnhagen 09:45. Man räknar ner minuterna utanför förrådet på Parkvägen och exakt 10:00 - stort jubel och champagne! Man går vidare längs Parkvägen och stannar vid Stig Svenssons Hus - stort gemensamt jubel igen. Vidare genom Kvarnhagsparken upp för Kvarnhagsgatan och stannar vid Stigs uppväxthem (ett av dem, det då han var i åldern för att gå med i Östers IF). Stort jubel där också. Upp på Staglaberget för mer firande och jubel. Ner genom stan till det supporterhak som är aktuellt då vi nått 2030 och så småningom framme i god tid för avspark 15:00. Hela denna promenad från Parkvägen till matchen är 4-5 kilometer och innebär inte några omvägar - snarare bara rätt vägar.
Skriv in det i er kalender! 😉