TerrorTeddy Kullabella man hinner knappt ladda upp på Shadys när det är tidig match. Själv blir det Östergatan. Stålarna till Öster alla dar…..
per gustafsson Öster är oddsfavoriter hos svenska spel som bara ger 1.52 för österseger idag. Jag tror det blir en jämn match med ett sent avgörande.
VV-Oppnasitt84 Bonde med 20 minuter i Superettan i bagaget startar för Östersund idag för första gången. Kan bli en svettig debut.
Tompa Vi trillar boll, men Östersund är farliga när de ställer om. Känns jobbigt efter en halvtimme tycker jag.
naren Tompa Speciellt eftersom ska köra triangeln i eller precis utanför straffområdet. Snälla, kan vi inte bli lite mer distinkta och ta avslut snabbare
Söder Totalt jävla uddlösa och mållösa som vanligt i första halvlek. In med Aliev så vi har ett hot i boxen. Rodic och Mörfelt spelar de ens?
TuffeUffe Old Chap Rodics bolltapp som ledde till ÖFK-chansen var hårresande. Tycker Mörfelt varit svag. Beslutsfattande på p-12 nivå.
TuffeUffe Allt som allt en bra halvlek. Skönhetsfläckarna är inte främst i det offensiva, utan att vi släpper till några lite för bra chanser. Mittfältet riktigt bra, Herdonson och Mörfelt svaga.
Ols Ett sånt sömnpiller. Tråkigt att se Östersund, som under Potter charmade hela Europa, vara mest intresserade av att se till att så lite tid som möjligt ägnas åt att spela fotboll. Men flera i Öster är tämligen osynliga. Håller med ovanstående. In med Aliev direkt efter pausen o ut med Mörfält.
Tompa Känslan är att vi är ett bättre lag, men vi har svårt att skapa vassa chanser. Risken för 0-1 på en omställning är överhängande.
Tompa Det raka spelet med mycket folk i boxen sitter som en smäck. Jag föredrar gamla trygga passa, passa, passa, passa och ett inlägg från kanten.