@Ozze sa:
@jojolaget sa:
@Calle01 sa:
@jores sa:
@jojolaget sa:
@jores sa:
@Plantagenparkeringen sa:
@Villenyblom sa:
@Plantagenparkeringen sa:
Förluster mot 2 ex allsvenska lag.
Funderar på vilka spelare vi ska behålla eftersom många kontrakt går ut. Tycker vår backlinje har frågetecken. Många av dem har varit med länge utan att ta några ytterligare kliv och sätter oss ofta i situationer. Anfallare lär bli sommarprio.
1-2 MB. Någon från lokal division?
1 VYB.
1 Anfallare
Varför skulle någon från Räppe eller liknande hålla bättre nivå än det vi har nu? Man får va pissed off efter en sån här pissinsats men någon nivå på diskussion måste man ha. Bara stinker recency bias
Jag har inte sett en enorm skillnad i möten i tipshallen och vi alla vet att Månz är påväg ut.
Och på hans plats ska Mattis in. Eklund kan om nåt år också kanske på allvar konkurrera. Att värva in nåt när vi har dessa två känns som ett oerhört slöseri.
Fast Stenberg måste ersättas av en riktigt mittback under den här säsongen, inte om ett år.
Jag köper det men vi ska ha råd med det också.
Vi har ju både Mattis och Casper. Vi måste våga låta våra unga spelare få chansen någon gång.
Spelar ingen roll hur, bara Stenberg ersätts omgående.
Du tycker alltså på allvar att om det är någon av mittbackarna som ska petas så är det Stenberg? Månz insats igår var direkt urusel där han ensam bjöd på två mål med bud på fler. Och över säsongen i stort så har Stenberg överglänst Månz med råge.
Håller helt med om detta.
Funderar dock på om de mängder av defensiva misstag som inträffat hittills delvis beror på att backlinjen pga både skador samt truppbygge inte är tillräckligt konkurrensutsatt?
Jag vet vem jag väljer av Pavic och Tatu men andra skulle välja annorlunda och där finns faktiskt något slags konkurrens, särskilt nu när Pavic också känns mindre aktuell att mer än högst tillfälligt använda på positioner längre fram i plan. Men högerbacken är också den enda positionen där verklig konkurrens existerar just nu. När Silverholt (som jag för övrigt håller högt) dessutom har lite skadeproblem och Pavic behöver alternera som vänsterback finns risk för att backlinjen i princip tar ut sig själv.
Målvakt: Jag kanske har fel, men mitt intryck är inte direkt att tränarteamet ser Stulic som en faktisk utmanare till Nilsson i nuläget. Känslan är att den sistnämnde har en riktigt lång lina.
Vänsterback: Theo - Vad är egentligen status? Och om/när han blir frisk, kan han tävla på riktigt?
Mittback: Eklund verkar man ju inte lita på, eftersom man gav Emil E förtroendet mot ÖSK. Jag kan inte bedöma riktigheten i det valet. Men helt utan att hänga ut Emil (det är naturligtvis väldigt svårt för honom som inte är mittback i grunden att plötsligt starta ÖSK borta) är jag inte särskilt sugen på att se honom spela mittback igen. Mattis vet vi håller i vart fall okej SE-nivå, men när är han tillbaka? Givet truppen och läget i den känns det som att både Månz och Stenberg skulle kunna hitta på precis vad som helst utan att riskera ställas över. Och det kanske inte ens är konstigt i sig, beroende på hur man värderar Eklunds färdigheter.