Davidsson fan va bra tryck vi kan få ifall vi fyller ståplats i degerfors

Itij8 så bortastå är gratis för alla under 2007?

Står ju så i allmän info, när de märker att de kan tjäna pengar på oss lär det inte gälla. Framförallt när man skriver 150 kr för alla åldrar. Varberg gjorde liknande innan styrelsemedlemmar från east front kontaktade dom förra gången.
Någon som vet vad bortastå rymmer?
Örebro fyllde den och den såg inte ut att rymma mer än 500-600? Kan ha fel.

100 anmälda snart på ett par timmar, har det någonsin hänt ?
    Fotbollsfeber i växjö igen

Afroman fan, jag har bara föttinie mil. Då är det bara för EF Lund att boka. Ses där!

Borde kunna bli ett nytt Café Opera borta 2002.
    Allt kommer att avgöras i sista matchen oavsett resultat i kommande omgång.
    Vi bör bli 800-1000 på plats. Minst.
    10 dubbeldäckare från Växjö.
    Sen sluter resten av Österfamiljen runt om i Sverige upp.
    Rödvita Stora Valla blir Rödblått i sista omgången.

TerrorTeddy

So everyone who likes Öster. Tag along to Degerfors.
      The only valid reason to not tag along is your own funeral. (Barely)
      So if you like Öster, you go to Degerfors on Saturday (9/11).
      If you don't like Öster, you stay at home and watch the match on TV.
      Everyone within 50 miles of Degerfors has no excuses. You must be there.

Towards Allsvenskan.❤️💙

Dom får bygga ut bortastå tills vi kommer.
      Kunde vi bli 500 i Stockholm 2002 (44 mil) kan vi bli 1000 i Degerfors 2024 (32 mil).

TerrorTeddy Minnet må svika mig, men nog var vi fler än 500 mot Café Opera 2002?

Bissan
          Om jag inte missminner mig helt så tror jag publiksiffran låg på runt 1092. Kan inte varit många på stadion som höll på Cafe Opera.

Blir alla bussar dubbeldäckare ?

Rosell Du har ett imponerande minne må jag säga. 1 121 åskådare verkar vara den officiella siffran. Minnesbilden är ju att typ alla på arenan deltog i jublet vid Johan Mattssons ledningsmål.

Det va i princip obefintlig hemmapublik, typ 100 pers som höll på Café opera, resterande va vi. Kommer ihåg att biljetten va svindyr 100-150:- (på den tiden) för att se ett sånt skitlags hemmamatcher.
              Öster anordnade ju bussar själva för 50:-/pers, så det gick rätt många bussar minns jag. Och många körde på egen hand.
              Mitt bästa Österminne får jag nog ändå säga, total rödblå dominans på Stockholm Stadions läktare, inte många som får uppleva det.

Om Öster har möjlighet att säkra en allsvensk plats borta mot Degerfors.
                Då borde ju även Öster arrangera bussar. För alla sina matchvärdar, sponsorer och samarbetspartners.

Så att vi fyller deras skitarena med så många rättrogna och rättfärdiga människor som möjligt.
                Samt ett och annat bös. 😂

Dock börjar ju deras sittplats också ta slut.
                  Läge för dem att dubbla kapaciteten på bortastå, lägg oss på samma kortsida allihopa

Bissan Glömmer aldrig SVTs referat från matchen "Dom 500 tillresta supportarna från Växjö hade inte åkt förjäves" Men visst fan kändes det som mer än 500 Österfans på stadion

TerrorTeddy Öster kommer oavsett resultat i nästa omgång att ha chansen att säkra allsvenskt avancemang på Stora Valla.

Ruuben Kort off-topic: Ett kärt minne jag har från den matchen är att vi förvärmde på Östra Station, och fick med oss några Djurgårdare därifrån till Stadion. Efter matchen stötte jag på dem och de var jävligt imponerade att vi hade lyckats kröka järnräckena* vid Jocke Mattssons 0-1 mål. Det hade de aldrig lyckats med själva.

*Vilket för övrigt kunde slutat riktigt illa så det är inget arrangörerna - som ställde typ alla bortasupportrar på en sittplatssektion där alla stod på träbänkarna - ska vara direkt stolta över. Men vi kan.