151 är bra. Men jag går steget lite längre.
Nu fyller vi resterande 149 innan Skövde.

Sen fyller vi dom sista 500 platserna veckan efter.
Skilj dig
Säg upp dig
Sälj familjen.
Gör vad som krävs för att kunna följa med.

Som jag alltid säger.
Finns INGA ursäkter.
BARA bortförklaringar.

Supporterkulturen är på uppgång i Öster, vinden är i ryggen och det har hänt massor. Barn och ungdomar pratar Öster och det är det viktiga. Att ta med grannen och alla du hittar på vägen till arenan absolut, men för att bygga för framtiden är det de unga du ska få till arenan.

Bortastå kommer vara fyllt i Degerfors, ingen behöver vara orolig. Det kommer att bli ett historiskt segerkaos alternativt ett historisk debacle beroende på utgång. Att åka ner i söderettan och alla andra smärtsamheter har svidit men att stå tom i blicken på Stora Valla om 1,5 vecka kommer vara svårt att hämta sig ifrån. Men än är vi inte där, så bara att ladda upp och ge laget den sista promille som behövs för att ta sig till allsvenskan.

Lindstig Vad var du när vi andra var i Örebro?

Nu kommer det en bortförklaring....

Lindstig Jag höll på sälja min fru och mitt barn.
    Boka om min begravning, samt byta jobb.

Det strulade och drog ut på tiden med allt. Så hann inte med.
    En byråkrati utan dess like.

Men nu är det klart. Så nu kan jag åka till Degen.

Över 2500 sålda biljetter. Vad tar stora valla nuförtiden? Dryga 6000 enligt hemsidan.
      Visst blir vi fler än vad Örebro var där ?
      Klok idé att köpa biljett så fort som möjligt på bortastå trots de hutlösa biljettpriserna a 150:- för både vuxna,ungdomar och barn

Hur många tar bortastå på Stora Valla?

Ni som är anmälda med bussen, har ni även köpt biljetter på bortastå ?

164 anmälda.
          Hajpen börjar avta.
          En seger mot Skövde och jag tror samtliga 300 platser är slut innan måndag morgon..

• O87 gillar detta

Varför väntar man tills efter Skövde matchen?
          Hur det än går har vi ju chansen att ta klivet upp till Allsvenskan uppe i Degerfors.

Hur det än går mot Skövde.

Visst. Chansen är större vid vinst nu på söndag. Men ska det verkligen vara det som avgör om man anmäler sig eller inte?

Vi har ju chansen att gå upp till Allsvenskan oavsett. Hur ofta händer det?
          Folk drar ju folk. Så viktigt att anmäla sig tidigt.
          Samt en indikation för Degerfors att dom ska utöka till 800 på bortastå.

Tänk om vi står där nästa fredag (dagen innan) och måste tacka nej till anmälningar då Degerfors inte sett det nödvändigt att utöka från 600 till 800. Och dagen innan har dom ingen möjlighet att öka antalet då det kräver mer vakter, och personal.
          Som dom kunnat få ihop om vi bara varit fler anmälda tidigare. Så att dom kunnat göra den bedömningen.
          Hade ju varit trist.

200% FOKUS på Skövde...Efter matchen på söndag ligger all krut på Degerfors borta. Sista hemmamatchen för året på hemmaplan, Gäller att leverera från matchminut 1 på södra stå. Tagga igång grabbarna redan på uppvärmningen. 180 minuter kvar förhoppningsvis av denna skit serie. 90 minuter på söndag. Nu kör vi 💪💪💪💪🔴🔵

Vi i styrelsen med ordf i spetsen kommer att ge ALLT nu sista veckan för att vi ska få en mäktig och härlig reseupplevelse med minnen för livet.
          Det finns gott om bussar, men en begränsning kan bli CHAUFFÖRER.
          Är det några därute som har busskörkort och kan tänka sig köra? Känner ni chaufförer??

rapparee_1 måste de va anställda av Connect bus? Gå gärna ut på FB om det är svårt med chaufförer

Nu har fan till och med jag bokat en biljett för har förmodligen löst så jag kan hänga med till degerfors.
            Så bokade en plats o håller tummarna