Silly 2025
Blir ju jävligt konstigt att värva spelare nu för honom, blir väl spelare som inte duger i Blåvitt typ. För Järdler har väl inte riktigt de kontakterna att kunna få hit klasspelare på samma sätt..
Får tro att JJ har något på gång redan och ändå vill avsluta sitt arbete snyggt.
Oväntat men ändå inte, detta. Det är klart att det känns trist, inte minst då han väljer att gå till en konkurrent. Men, som vissa redan påpekat, vi har ingen aning om orsakerna bakom detta. Med det sagt så tycker jag dock att en hel del har varit tveksamt med JJ:s sejour i klubben. Det har aldrig känts helt bra - kort kontrakt, ingen direkt wow-faktor på jobbet han presterat och en allmän jävla luddighet i allehanda intervjuer. Luddigheten får väl ses i ljuset av valet att gå till en konkurrent trots idel lovordande av Öster och Växjö. Svårt att föreställa sig att det inte har varit någorlunda klart med blåvitt rätt länge. Tycker inte man ska lasta klubben för avsaknaden av konkurrensklausul. Det är orimligt att tro att man ska kunna skriva ett avtal på 6 månader med en konkurrensklausul. Stora minuset är snarare att det bara blev ett sexmånaders-avtal, men det var väl antagligen ”take it or leave it” i den situation klubben var i då, med Vitos plötsliga sorti.
Thomas Askebrand hade känts som ett tryggt namn att ta in. Lite sugen på Joakim Persson också.
FlowerPower
Växjöbon Tony Westring?
Han har en månad på sig att plocka in en sexa. Det är han skyldig oss.
Sääf Sr Säsongerna 2003 och 2013 sket sig på grund av tränare som försvann eller tappade geisten. Den rollen är mycket viktigare än sportchefsjobbet. Nu gäller det 2025 och att nå bästa möjliga placering i tabellen. Om det skulle gå bra i år kan det inte vara till någon nackdel vare sig för laget eller tränaren.
TuffeUffe håller med om allt du skriver.
Mitt problem är att jag vill veta om det finns något "sjukt/virus" i föreningen. Alla dessa konflikter som man uppfattat mellan raderna.
Tänk om det finns "skit" som man inom "sportchefskretsar" delar. Vem är då intresserad av att komma till oss, om nu så är fallet. Känslan är/var att Vito och JJ känner varandra väl, vilket i såfall innebar att JJ visste precis vart " skiten" låg och att alla inom "kretsen" då också vet.
Hur eller hur, tror man på tesen att ledningen i föreningen har koll, så är det ju inga problem. Man hade ett 6 månaders kontrakt, man har väl någon koll på personalen (JJ), sannolikheten på förlängningen, koll på "marknaden". Det sammantaget gör ju då att man arbetat fram en permanent lösning inom snart framtid på sportchefsrollen. Dock, är hela agerandet med JJ' (flumu)ppdrag inget som stärker tesen om att ledning/styrelse är perfekta, om vi är snälla
- Redigerad
Vad tror vi om Jawad El jebouri? Lyckades bra i AFC med små medel bör ha ett bra kontaktnät som enligt hans fotbollsfilosofi bör rimma med Foystons? En hungrig och ambitiös person som var nära Öster och sa själv att han hade hoppats på Öster.
För närvarande tränare i Vasalund.
Till fotbollskanalen säger JJ "Just nu vill jag fokusera på att slutföra mitt uppdrag för Öster på bäst möjliga sätt" när de ber om en intervju. Kul att han kan ställa upp i landets samtliga fotbollspoddar, men först efter han skrivit på för en direkt konkurrent innan hans jobb ens är klart, då jävlar är det dags att fokusera på öster.
FlowerPower Jocke Person och Jens Magnusson på samma kansli? Jo, det kan bli underhållande.
mrpicture att två sportchefer lämnat inom så kort tid är bekymrande, det är det.
Käre Jesper!
Jag har alltid sett dig som en rättskaffens man och en schysst person. Det tal om att Öster var din klubb har hela hösten och vintern känts äkta. Jag har själv hört en del rykten om att allt inte står rätt till på kansliet och det är säkert inte den lättaste arbetsplatsen att få genom sin idéer.
Men IFK Göteborg? En konkurrent till oss och som du, enligt uppgifter, har haft kontakt med ett bra tag och det innebär att du haft tankarna på dem samtidigt som du värvat spelare till oss.
Jag förstår att du har all rätt i världen att teckna nya kontrakt efter den 31 mars. Men, nej Jesper, det har känts inte bra och du har fallit från en hög höjd till en mycket låg punkt. Det här smärtar oerhört för mig och många andra Öster-supportrar. Usch!
Mycket skitsnack härinne!
Bjud in Jens & Styrelsen och lägg ALLA kort på bordet så kanske vi slipper alla spekulationer…
Vi ÄR i Allsvenskan - beter Er/oss efter det!