Zingo
Jag håller med dig Zingo i vanlig ordning och hade Jesper gått till en annan förening så hade mina tongångar varit annorlunda. Han går till en direkt konkurrent där han med största sannolikhet kommer använda "fördelarna" som han fått i vår fina förening för att få över allt han kan för att rädda sitt skinn i Blåvitt. This is business och Jansson kommer göra det som krävs för att lyckas i Göteborg och att inte tro det kommer påverka oss negativt är i min mening naivt.
Den andra delen är såklart att vi ska få in en ny sportchef och där känner jag mig betydligt lugnare.

Det som blir viktigast för vår del nu är att vi håller ihop och stöttar samtliga som är kvar i föreningen, vi har rest oss ur värre aska än det här.

Luften gick ur igår. Fan med. Det hade kunnat bli väldigt bra.

Jag tänker att det var ett uppdrag, ett samarbete som fick möjlighet att testas, och att skorna helt enkelt inte passade. Olyckligt förstås, men borde man som förening verkligen ha lagt sig platt inför en enskild tjänsteman visioner? Såklart inte.

Skulle man då som förening ha vetat bättre och avstått möjligheten till att ta in konsulten och låta honom genomlysa, utvärdera och agera under en tid för att se om det är rätt väg att gå? Kanske, men jag landar i tanken att det skott du aldrig tar är det enda som helt säkert aldrig går i mål. Vi kan dock vara helt säkra på att olyckskorparna hade kraxat minst lika högt om föreningen avstått möjligheten att ta in JJ.

Föreningen har förlorat visst utrymme i tid, ja, men har samtidigt skaffat sig insikter och erfarenheter, något som kan vara väldigt viktig för framtiden.

Vi är i Allsvenskan och jag ser en stabil organisation som utvecklas, och som inte lämnar den i händer på en enskild konsults förslag. Det ser jag som ett sundhetstecken.

Nya tag, nya möjligheter. Det finns andra personer som kan fylla den roll och funktion som föreningen vill ha.

Idag spelar föreningen fotboll.

Redarmy88 "Få över allt han kan"? Vad menar du då? Värva spelare/ledare? Det ingår inte i hans nya uppdrag då IFK's herrlag redan har två sportchefer. Sedan kan han ju iofs tipsa dessa om potentiella värvningar men sen är det ju upp till Stiller/Wendt att plocka in spelare/ledare.

GNA

Konflikt eller inte. Om Vitos o JJs avhopp får man ändå nog lägga till för att Öster nu är ett allsvenskt lag har Jens nog haft större betydelse än de förstnämnda,

• GNA svarade på detta.

Jag tycker som tidigare sagts i denna tråden att JJ har varit tydlig med att han inte ser sig själv som sportchef. Nu har han fått den rollen han vill ha i ett kaosigt Blåvitt med Håkan som den största felande länken. Inte alls säker på att vinden har vänt i den föreningen förrän Håkan lämnat sin post. Jag blir inte förvånad om JJ lämnar den föreningen inom ett år.

Tycker avhoppet från Öster inte är så märkligt ändå - han hade ett avtal som löpte och fick ett erbjudande som han ser sig som. Problemet är hur kontraktet var utformat och kanske övertro från Östers sida att vi skulle få behålla honom länge.

Ja, att skriva ett avtal som löper ut precis vid seriestart kanske inte går till historien som ett smart drag.

Nu lägger vi Jansson, hans skitsnack och dynga bakom oss!
      Några namnförslag på Östers nya kunniga, smarta, ödmjuka, jordnära, trevliga och lokalt förankrade Sportchef?

Ojärnek isåfall behöver vi ytterligare en gång hitta en akademichef och börja om där. Hoppas att huvudspåret är att hitta en ny dedikerad långsiktig sportchef och låta Järdler köra på med akademin.

Tror definitivt att Järlder kan fungera som sportchef över tid. Men frågan är ifall vi har råd att chansa. Ska det in en sportchef utifrån bör det ju definitivt vara något etablerat namn eller någon man tror otroligt mycket på.

Vi kan väl glömma Järdler i alla fall. Han var ju nära att döda föreningen på riktigt 2019 och att vi tog tillbaka honom har jag blandade känslor till. Men han ska vara akademichef och inget annat och inte komma i närheten av a-laget. Han klarade inte av Öster, Mjällby eller ÖSK. Han är varken sportchefs- eller huvudtränarmaterial. Hans egenskaper som akademichef kan jag inte bedöma, men som sagt - håll honom borta från a-laget och där inkluderar jag sportchefsrollen. Bara det att han vikarierar som sportchef är magstarkt; läs vad ÖSK-fansen tycker om hans mestadels floppande värvningar. Nej, jag vill se en hungrig, ambitiös förmåga som blir ett långsiktigt spår.

Slangen Det låter å andra sidan som mission impossible. Nu behöver han ju bara ha fokus på sportcheferiet.