Luften gick ur igår. Fan med. Det hade kunnat bli väldigt bra.
Jag tänker att det var ett uppdrag, ett samarbete som fick möjlighet att testas, och att skorna helt enkelt inte passade. Olyckligt förstås, men borde man som förening verkligen ha lagt sig platt inför en enskild tjänsteman visioner? Såklart inte.
Skulle man då som förening ha vetat bättre och avstått möjligheten till att ta in konsulten och låta honom genomlysa, utvärdera och agera under en tid för att se om det är rätt väg att gå? Kanske, men jag landar i tanken att det skott du aldrig tar är det enda som helt säkert aldrig går i mål. Vi kan dock vara helt säkra på att olyckskorparna hade kraxat minst lika högt om föreningen avstått möjligheten att ta in JJ.
Föreningen har förlorat visst utrymme i tid, ja, men har samtidigt skaffat sig insikter och erfarenheter, något som kan vara väldigt viktig för framtiden.
Vi är i Allsvenskan och jag ser en stabil organisation som utvecklas, och som inte lämnar den i händer på en enskild konsults förslag. Det ser jag som ett sundhetstecken.
Nya tag, nya möjligheter. Det finns andra personer som kan fylla den roll och funktion som föreningen vill ha.
Idag spelar föreningen fotboll.