Ruuben Väderkvarnen2 Ask, Seger och Noah kommer säkert vara 2:a bakom dansken på 6:a positionen. Så visst kommer Niklas hamna utanför startelvan, möjligen lite inhopp. Men, skador och avstängningar kommer sätta stopp någon gång för de flesta i truppen, så även om man känner sig säker på vilka som ska spela nu, så kommer det säkert se annorlunda ut i höst.
Ingemar Väderkvarnen2 Jag kan också se Söderberg som alternativ nr 3 längst fram i banan efter Kouakou och Aliev. Blir ju många matcher där vi inte kommer vara det bollförande laget och då kan det behövas en brunkare som hela tiden stör speluppbyggnaden för motståndarlaget. Söderberg är ju en stadig pjäs och jag tror att när det gäller närkampsspel är han inte helt bortkommen. Blir ju på bekostnad av Gabrielsson i så fall men tröja nr 9 hamnar ju i alla fall på rätt plats på planen.
lagoh Ruuben Tror Ask är tänkt backup som 6:a vid behov. När det blir skarpt i Allsvenskan så krävs rappare fötter/tanke i speluppbyggnaden och där tror jag inte Noah håller. Ska vi lyckas med vårt eget spel behöver 6:an ha kombinationen av bollvinnande och skarphet i speluppbyggnad.
Väderkvarnen2 sim Ingen är gladare än jag om det stämmer (möjligen Niklas!). Jag gillar Niklas men han har inte allsvenskt tempo.
BKBiceps Spontant tänker jag utlån/bryt med poppler, adjei, mörfelt, Berndt. Tycker inte mörfelt håller på nivån och hård konkurrens på hans positioner. Söderberg är ändå den som startat tillsammans med Ask och seger vore konstigt om han plötsligt helt i frysboxen.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Är det bara jag som känner att Noah är den svagaste länken på mf och det tveksammaste nyförvärvet? Eller det kanske mer beror på att han är relativt okänd utanför Ellos.
Bonus Läser att Kusu är aktuell för utlåning till Stabaek. Vi tar deras 6:a och de får låna vår avdankade variant. Det är sånt som kallas silly.
Ruuben Om alla är friska och i form vill jag se följande startelva: Wallinder Lindahl, Mattis, Kricak, Lucas Dansken Seger, Ask Tamminen, koakou, Sanyang Kan vi spela med denna elva, då tror jag vi kan utmana de flesta lagen.
Bancroft Ruuben Ruuben, din lille f-n. Jag köper den elvan rakt av, exakt så ser jag vårt Öster också 🙂👍
Villenyblom Ruuben Kouakou behöver se bättre ut än mot Oaik, kändes som han inte skjutit en boll på flera år
lagoh ZWEMPA Håller med, han var en av de mer företagsamma när han fick tid och utrymme iom att Oskarshamn inte orkade hålla pressen.
Ruuben Villenyblom Nä han är ju uppenbarligen inte i form ännu. Kommer nog vara mestadels Alibek fram till sommaren.
Bancroft Jo, att Kouakou har veckor kvar till matchform är uppenbart. Det är tråkigt att han drogs med en skada inledningsvis. Han hade behövt gå för fullt på träning under hela februari och mars för att ha en chans att gå in i startelvan. När han väl är tränad och i matchform känns han odiskutabelt som vår nr 1 på topp, men som sagt - det är veckor dit. Jag hoppas få se honom göra inhopp med start i mitten av april i alla fall 🙂👍
stefanps För mig känns det självklart att vi ska behålla OG i alla fall våren ut och inte låna ut just nu. Jag känner mig inte trygg med CK ännu. Skulle bli intressant att se vad OG kan uträtta i AS. Poppler kan vi dock försöka låna ut.
eggnester Ja, det är tydligt att Kouakou fortfarande har några veckor kvar till full matchform, han borde räkna kalorier. Det är verkligen synd att han drabbades av en skada i början. För att ha en chans att ta en plats i startelvan hade han behövt träna för fullt under både februari och mars.