El_barto Ozze jovisst, men om han är bärande i att klara oss kvar så är det nog på sikt dyrare att sälja. Möjligen om man får en deal om att han behålls som lån säsongen ut.
Platini Sanyang är en stor talang och levererar. Men han är ung. Han kan mycket väl gå ner sig några matcher, det hör åldern till. Jag tror att vi alla tjänar på att ställa in oss på detta, och ha tålamod om han inte är briljant hela tiden.
KAX Platini Sanyang är en stor talang och levererar. Men han är ung. Han kan mycket väl gå ner sig några matcher, det hör åldern till. Han har ju varit i svackan nu inledningsvis och kommer bara levla upp kommande matcher! 😉
Janne Salpa jojolaget Instämmer. Det mest önskvärda med spelare som har potential att bli duktiga är ju att de stannar flera säsonger i Öster.
Apotekaren Det är väl lite problematiskt att få arbetstillstånd i England för unga afrikaner, så vi kanske kan få en deal med Chelsea där han är utlånad till oss tills han har svenskt pass 😎
jon Slangen Trornbestämt att Olof Lund har fått en frände i sillykungen Disco när det gäller Österogillande. Lyssnade sportbladets podd och Häcken var dåliga och Öster kommer rasa så fort våren är över
olka6806 jon Det var liknande tongångar under Östers första allsvenska säsong 1968; "Öster-bubblan spricker snart" och "Den tunna kedjan håller inte" I den kedjan spelade Bild/Ejderstedt/Fjordestam... Då som nu tror jag att: Detta gynnar oss De har fel
El_barto olka6806 å andra sidan gick vi bra i början av 2013 också. Och det lät ungefär som nu. Jag vill nog ge det 10 matcher innan jag börjar hoppas.
sandjohansson Jockeluring Särskilt eftersom det finns en överhängande risk att Häcken kan locka över Foyston om Öster gör en bra säsong.
TuffeUffe sandjohansson vi ska komma ihåg att Foyston inte blev erbjuden huvudtränarjobbet i Häcken när Högmo drog. Vi ska inte ta för givet att han är skitsugen på att gå dit när han blivit ratad där en gång.
stefanps Järdler om intresset för Sanyang: https://fotbolltransfers.com/nyheter/oster-bekraftar-intresse-for-youssoupha-sanyang/199888
Plantagenparkeringen Janusa Han är bra och mycket viktig för oss. Hoppas såklart på en förlängning, å andra sidan har vi få tränare som stannat längre än 2 säsonger. Ser gärna en bra sportchef innan maj är slut som kan ta tag i såna frågor.