Min övriga analys inför silly (i denna har jag helt bortsett från kontraktslängd osv). I denna ser jag stort behov av kontinuitet och vill därför i så stor utsträckning som möjligt bygga vidare på den grundstomme som tagit oss upp.
Målvakter: Tror nuvarande uppsättning är tillräcklig för AS.
Högerbacken: Thorri out. Adjei utlån. Tatu som backup bakom ett nyförvärv.
Vänsterbacken: Lukas vårsäsong - allsvensk klass. Lukas höstsäsong betydligt mer tveksam. Landar ändå i att jag känner mig tillfreds med Lukas och Theo som backup.
Mittbackar: Tre mycket stabila mittbackar. Behöver få in en fjärde men i mina ögon behöver den inte vara nödvändig etta på mittbackspositionen.
Yttrar: Petrovic out, har inte visat något hittills. ABW viktig förlängning. Ang Rodic, se inlägg ovan. Ljung och Mörfelt bra som sub. Vill se ett nytt spetsförvärv här (två om ABW lämnar).
Innermitt: KHJ viktig att värva alt. en likvärdig. Seger håller i AS. Ljung bra sub även på innermittfältet. HBP på tillväxt med möjlighet till många viktiga allsvenska minuter, men vi kan inte bygga spelet kring honom. Mer tveksam till om NS håller. Summa, in med KHJ/likvärdig. In med två nya offensiva mittfältare där en ska vara spets.
Anfall: Tror Alibek och Hoel håller godtagbar allsvensk klass men skulle inte gråta över ett spetsförvärv här också.
Summa: En ny högerback. En ny mittback. En ny def mt (alt KHJ). 1-2 nya off mitt. Eventuellt en ny anfallare.