Zingo Nu ska vi bara se till att det inte blir en turist/snålrövsfälla. Se till att rätt personer köper årskort! Prata med alla ni känner som ni vet har rätt attityd och vilja för att klara att stå på en hemmaläktare i medgång OCH motgång.
Jag hoppas att folk tolkar de här tre meningarna rätt, om inte så tänker jag att jag förklarar mig. För mig handlar det alltså inte om att vi ska mobba ut folk eller ha nån måttstock på hur "äkta" nån är. Jag är själv inte särskilt äkta nuförtiden förresten, tiden där jag enkelt kunde gå på alla matcher är förbi.
Men det finns personer som tänker "jag ska bara ha den billigaste biljetten" och/eller gillar att stå i en klack utan att bidra. De är såklart välkomna att köpa biljetter, det är inte vi som sköter biljettförsäljningen. Men jag tycker gott att vi kan skicka signalen "står du här bidrar du" och försöka peppa klackfolk till att locka personer som de vet kommer att fatta detta. Som kommer stå på läktaren även efter två sura förluster i rad och kämpa för att det inte ska bli tre i rad. Som kan ta att det blir jävligt tufft att överrösta en del av de klackar som kommer på besök under 2025.