gbjorkman Missade första halvan Men Rodic och Thorri står ju inte högt i kurs hos Foyston. Har någon provspelare utmärkt sig positivt/negativt?
TuffeUffe gbjorkman visst, första matchen för säsongen och allt det där, men det är ingen i elvan från första halvlek som övertygar. CLP kanske undantagen, inget att göra på målet.
TuffeUffe Olsson såg väl ok ut, bör kunna konkurrera med Lukas. Ser fram emot att se Lindahl och Tamminen in action att jämföra mot Tatu och Mörfelt. Sanyang får vi nog vänta på.
Calle01 TuffeUffe Besviken på Olsson. Dåligt passningsspel tills han fick till en assist. Lukas given som vänsterback.
ÖIF135 Rufai imponerade mest, hade varit en bra spelare för P-19 som samtidigt tränar med a-laget. Oroande med Sanyang, Kalu i Värnamo tog väl nästan ett år innan han fick spela?
lagoh ÖIF135 Rufai värvades in till Elfsborg inför 2024 från Ghana och har spelat i deras P19 men samtidigt tränat med A-laget. Har kontrakt till 2028. Tror inte han är särskilt intresserad av att spela i vårt P19 utan ambitionen är nog högre än så om han ska skriva på. Dock visade insatsen idag inte att han går före våra tre mittbackar i dagsläget och då är det P19/U21 som gäller, precis som i Elfsborg.
Calle01 Det roligaste idag var den nya Öster-klacken, en klack bestående av idel barn som sjöng och hejade matchen igenom. De har tydligt anammat den stora klackens ramsor med "E det hörna" som favoritramsa. Det näst roligaste var andra halvlek och det tråkigast första halvlek.
Szabo lagoh Gällande Rufai läste jag för några dagar sedan om honom i Borås Tidning och där skrev man att Elfsborgs ledning kommenterat att det endast är aktuellt med lån till Öster. Det gör det svårt att första vad han ens gör här.
Plantagenparkeringen Det lilla jag såg av matchen gör att en spelare som Gabrielsson borde tas in till A-laget igen. Blir glad av att se honom spela fotboll.
xonitex Szabo jävligt spännande spelare men som lån är det nej tack. Ska vi låna gubbar från konkurrenter ska de kunna prestera som Cibicki i J södra eller Nanasi hos de onämnbara
Pelle Några punkter efter matchen. Mohammed såg intressant ut. Gabrielsson är ganska spännande. Lån till SE? Daniel Ljung kommer göra 20 matcher i allsvenskan i år. Jag älskar att se HBP spela fotboll. Newman! Seger blir otroligt viktig för oss i år.
ZWEMPA Jag ogillar starkt att det är mer regel än undantag att domarna blåser av träningsmatcher efter exakt 45 minuter. Detta oavsett vad som hänt med byten, skador och maskning. Det gör att tempot blir lägre och att systematisk fördröjning förstör spelrytmen.