Slangen Lutavallen Ja nu är ju nyheten bekräftad så givetvis vill folk diskutera. Men diskussionen hade gått lika bra att hålla i en befintlig tråd.
Kalle Dahl Lite synd, rent språkligt är Visma ett grymt namn. Låter som vacker utkiksplats. Fortsätter den byta namn kommer jag snart börja säga vallen. Lutavallen hittepå namn Alla namn är påhittade.
Oxy På google maps -street view kan man fortvarande besöka Gamla Värendsvallen 😉 https://maps.app.goo.gl/TCKVHo52yr7Cngjs6
HB352 Vrf vill folk ha ett kommersialiserat namn i folkmun? Bättre att man enas kring ett namn som Värendsarenan eller ngt.
onion Alla ni som tycker att allt fortfarande ska heta Värendsvallen eller liknande. Har ni funderat på hur klubben skulle få in motsvarande pengar i kassan då, typ 10 millar? Sälja kakor? Sälja grillkol? Eller bingolotter?
Lexxy onion Jag hade lätt köpt Kålles Kolakakor och Dagnys Dammsugare från Roddan och Sanyang om de kommit o knackat på för att sälja kakor hos mig!
HB352 onion Sälj namnet till ett företag, spelar ej roll. Men att i folkmun kalla arenan efter ett företag tycker jag är något vi alla bör sluta med.
jon Företagsnamnen får man leva med. Synd det är så kortsiktigt bara. Blir konstigt när en arena byter namn särskilt till något snarlikt. Tele2 till 3 är inte lätt att hålla ordning på. Och IT-branschen är känd för sina uppköp och namnbyten. Vore bättre med Stora eller nåt som har samma namn i hundratals år
Lutavallen Hur ser SIPRI på namnet Spiris kan man fråga sig. Ungefär som att döpa en firma till Valvo eller JKEA.