Några konstiga saker i laguttagningen idag.
Bytet av Ljung till vänster och Sanyang i mitten måste varit ett av de konstigaste besluten av en tränare de senaste 25 åren. Mot MFF gjorde Ljung en habil insats i mitten och Sanyang hyllades av många efter samma match. Då väljer Foyston att mer eller mindre byta plats på dem. Märkligt! Jag förstår inte heller varför dansken inte får starta. Jag tycker redan Christensen gjort många bra saker de minuter han spelat, men uppenbarligen räcker det inte. Min drem line up på mittfältet med dansken, Ask och Seger lär aldrig uppfyllas.
Öster hade väldigt svårt att komma ur Hammarbys press i första halvlek, men Ask gjorde sig spelbar några gånger men fick aldrig bollen. Det syntes rätt tydligt bakom målet på Södra stå. Istället blev det bakåtspel och en långboll istället. Öster måste våga spela sig ur pressen när tillfälle ges.
Såklart Rodic skulle fått speltid idag med tanke på hur det såg ut. Men att han skulle göra någon större skillnad tror jag inte på. Mörfelt måste utnyttja sin snabbhet om han skall vara på plan.
Tatu bäst i min bok idag. Otroligt duktig på att stänga sin kant. Idag kom han dessutom löpande några gånger i fina lägen på sin högerkant. Men han fick inte bollen och där måste hans medspelare skärpa sig. Kul att Lindblad och Kouakou fick speltid idag.