Okej, hallå Österbröder läser och tänker..kanske är min kärlek till laget för stor så jag lever i förnekelse..kan vara så. 😉
Jag längtar till matcherna som nu väntar! Jag tycker vi är på väg ut ur den mörkaste av tunnlar. Bedrägliga spelprogrammet lurar oss till missmod. Det är nuförtiden, till skillnad mot 1968, mycket stor skillnad på topplag och bottenlag. Jag är inte lika kritisk. Vi var med i de tre första matcherna, vi gjorde mål och kunde/borde tagit mer än 3 poäng..absolut en mot både Norrköping och Halmstad.
Men ärligt talat de fyra sista får väl inte stänga ned modet på vare sig laget eller oss supportrar?🤯🧐❤️🔥 Vi har mött fyra topplag som tillsammans förlorat futtiga 4 av sina 26 matcher. AIK har ju inte förlorat en enda match. Hammarby har förlorat en och det mot serieledande/obesegrade Mjällby, Malmö har bara förlorat en och det mot Hammarby och Djurgården har förlorat två mot, ja just det, Hammarby och Malmö. Tror vi exempelvis att BP kommer slå Malmö borta eller AIK hemma?
Om vi seriöst matchar oss mot SM-guld (som de fyra vi nu mött) är det långt upp och mörkt. 🙃..men om vi är nyktra och vill ha några lag till bakom oss förutom Värnamo kan vi ju inte misströsta ännu.
Det är ljust mot slutet av tunneln nu ser jag…och det är nog inget mötande tåg😅