El_barto Nu blandar du in saker som inte nämnts, inte av mig i alla fall. Att han har olika personlighetsdrag är naturligt, det har vi alla. Men att han på något sätt inte skulle vilja vinna för att hamna i bättre situation tror inte jag stämmer.
Desto mer Öster lyckas innebär att Foyston sitter i en bättre sits.
Man kan se hans sätt att kommunicera på olika sätt, kanske ville han ta bort fokus från spelarna när han tog upp SMPs journalistik när det gick som sämst resultatmässigt? Vilket han också lyckades med för plötsligt pratade alla om Foyston och inte så mycket om hur resultaten såg ut där och då.
Att Foyston har brister är naturligt, det har vi alla, både som individer privat som yrkesmässigt. Men jag har svårt att hitta någon logik i det negativa drivet kring Foyston som pågår, speciellt när resultaten inte är tillräckligt bra.
Är Foyston den bästa tränaren, nej knappast, men kanske den bästa vi kan ha just nu. Hans sätt att vilja spela tilltalar mig, sedan har det allt för sällan synts i år, men det kan beror på många saker.
Men om Foyston nu är den bästa här och nu, innebär det att han inte kan kritiseras? Absolut inte, hans laguttagningar ligger ofta en match sena på något konstigt sätt.