Att vara supporter är att vilja mer, önska mer och drömma om större framgångar. Jag förstår för jag är också en supporter MEN ibland så känns det som att Östers IF inte kan göra rätt. Kan inte göra rätt för att alla har en åsikt och olika olika bingobrickor med mer eller mindre realistiska önskemål/drömmar.
I över tio år så drömde vi att ta oss tillbaka till allsvenskan, vi önskade att ha en erfaren ledning med en solid ekonomi och samtidigt som vi satsade på lokala unga talanger. Detta utan att dra på oss onödiga kostnader utan bygga långsiktigt och göra det på vårt sätt.
+Vi spelar i Allsvenskan!
+Vi har bättre kassa än på mycket, mycket länge där vi sålt dyrare än vi har köpt.
+Vi har värvat en av Sveriges mest erfarna Sportchefer och har en väldigt stabil ledning med Jens, Jonas i spetsen. OM Martin skulle vara fel person som sätter jaget framför laget så skulle Ola, Jens och Jonas agera!
+Vi har en ung lokal spelare som levererar i Allsvenskan och fler på tillväxt eller fått chansen
+Vi ligger på kvalplats med hugg på bättre plats tack vare bättre målskillnad och kommande spelschema.
Varför ska vi inte sparka Foyston:
- Vårt rödablå var tippat direkt ut av 15 av 16 experter, vår snittplats i experttipsen var 15,2. Vi är förmodligen inte mycket bättre eller var inför säsongen.
- Vilka av våra spelare skulle kunna kunna gå direkt in i en startelva i en allsvenska mitten eller toppklubb??
- I min mening har Foyston INTE tappat omklädningsrummet, han har levererat på det materialet som finns.
- Vi har allt i våra egna händer!
Varför ligger vi där vi ligger och inte högre upp??
- Vi lyckas inte leverera i tillräckligt många match, vi klarar inte av att vara spelförande och skapa tillräcklig över tid samtidigt som vår defensiv inte får falla ihop. Detta behöver såklart att förbättras!
- Östers IF har valt att värva chansningar istället för dyra säkra kort som skulle spränga banken(om dessa hade velat att komma till Östers IF??), det är ledningens som ansvarar för rekryteringar och inte Foyston. Tyvärr är det samma medlodi detta fönster som inför säsongen.
Oavsett vad som händer under hösten och vilken division som vi spelar i 2026 så kommer jag att stödja MITT älskade Östers IF, där Foyston är min tränare tills! Foyston kommer att vara min tränare tills han förlorar omklädningsrummet, först då kommer han behöva lämna!