Jockeluring Usel ekonomi kanske men inte en usel trupp. Alla som var i Helsingborg i premiären mot Ängelholm (spelades på Olympia) minns att 2014 års trupp kunde spela bra fotboll. Därmed inte sagt att jag är emot värvningen av Björknesjö, lite osäker på vad jag skal tycka som många andra.
Angående Foystons sorti är det min tur att gissa lite.
Det måste varit andra saker än de sportsliga som avgjorde sparkningen. Att ligga med 8:a med 3 poängs marginal ( i praktiken) med det här laget är inte dåligt. Sportsligt är det bara Suhonen som varit mycket bra. I övrigt ger jag Gyamfi klart godkänt och överbetyg till Sanyang ekonomiskt.
Blev Öster ledning lite nervösa av Degens prestation mot Malmö plus att de värvat intressant på slutet?
Har en känsla av att Foyston inte är helt missnöjd med den här lösningen. En betald ledig höst och slippa pendlandet till Växjö.
Sedan blir kickandet av Foyston inte så billigt som man kan tro. Tränarna har idag en "skadeståndsklausul" inskriven i kontraktet där ett engångsbelopp betalas ut om de får sparken. En gissning är att det kostar en dryg mille med lön och sociala avgifter inräknade.