Bitterljuvt är ordet för gårdagen.
Bittert - att vi inte orkar vara med i matchen från början.
Ljuvt - att det fortfarande står 0-0 i paus. I andra halvlek, då jä...
Bittert - ..vlar gör Sirius 0-1 efter 40 sek och det är mörker.
Ljuvt - Sirius tror att de är hemma och väcker Öster, vi spelar riktigt bra fotboll stundtals. 1-1 är rättvist.
Bittert - Vi börjar tro att vi kan få alla tre och börjar slarva/fuska bakåt. Sirius gör 1-2. Såklart.
Ljuvt - Vi ger inte upp, den kanske avgjort viktigaste beståndsdelen för att klara nytt kontrakt. Den inställningen får Mattis att skjuta, Seger m fl att löpa och 2-2 kommer som belöning.
Igår var varken Christensen och Söderberg bra och jag nöp mig faktiskt lite i armen när Foyston såg samma sak och lösning som jag. Rodic bra när han kom in. Jag är annars lite avvaktande till Rodichypen, det har blivit nån slags grej att han ska lyftas no matter what, men igår var han inte bara bra de första 5 minuterna och sedan osynlig utan nyttig hela halvleken. Hoppas Foyston såg det också. Jag gillade också den finska kombon Varmanen/Tamminen i den ordningen. Och jag ska också ge Aliev beröm för hans jävla slit och ständiga pepp av lagkamrater, även om hans fotboll inte håller den högsta klassen.
Bästa till sist - Wallinder. Bra, bra, bra att vi förlängde med honom!