Foyston' Squad
Tabellplacering -llsvnsk*n.
Poäng för att undvika nedflyttning nästan i hamn. Minst antal insläppta mål och antal gjorda i paritet med de allra bästa. Bara Shotgun-bois och vi har fler startelvaforwards än Utsiktens materialförvaltare har strumpor-bruket har gjort fyra respektive två mål fler.
Ovan summering av nuläget gör det svårt att skriva något i den här tråden, ja i det här forumet över huvud taget, då det aldrig känns bra att låta alltför positiv och självgod. Kanske är det därför som forumets innehåll förändrats och försämrats under senare tid, tyvärr till det sämre med mindre kvalite och mer tjafs? Om nu det är anledningen så är det ju i sig någonting bra, annars vet jag inte, kanske är det bara jag....
Min analys av nuvarande prestationer och resultat vill jag ändå se i ljuset av det långsiktiga förutsättningar som föreningen skapat. Tillsättningen av organisation/funktioner/kompetens som enskilt gått poänglösa från precis varje säsong, varje match, ja inte ens på träning har de gjort en endaste usel poäng, och ändå är de den enskilt största anledning att röda/blå nu går ut i strid med en stolthet, beslutsamhet och förmåga som uppenbart renderar poäng som halvvägs är värt en -llsvnsk tabellposition. Den maskin som "byråkraterna" mejslat fram under de senaste åren besitter nu så många dimensioner av utveckling, komposition, kunnande och utförande att inte ens en kapitalisering i form en värdefull transfer mitt under säsong känns riskabel. Det finns en långsiktighet och en struktur som gör att hålen redan är tätat och det står kapabla ersättare på rad för att täcka upp. Precis den förmågan och långsiktigheten som Jens/Vito skapat är grunden till det vi supportrar erbjuds idag.
Foyston' Squad.
Missförstå mig inte. Jag saknar redan AH, likt jag kommer sakna den som lämnar oss härnäst. Men jag räds inte konsekvensen av att spelare går för jag vet att det finns plan och täckning för de förändringar som sker.
Bakåt - äregirigt tätt.
Mitten - stabilt, tätt och med SE-mått mätt dynamiskt kreativt.
Offensivt - en svårläst och mer dynamisk förmåga än Öster har visat på många, många år.
Somliga klagar på att vår meste målskytt gjort alldeles för få mål, och det finns det väl visst fog för., Men. Samtidigt så finns det där ett sparkapital i att när andra, regisserande spelare väl hittar samspelet med vederbörande så kommer han vara den som vallar och styr in bollar på ett förnedrande enkelt sätt. För den som undrar vad jag menar kan man söka efter klipp på tuben som visar AA:s målsamling för att se vad jag menar. Jag menar att de mål som ännu fattas honom finns i lagkamraternas förmåga att utnyttja hans styrkor, i högre grad än hos enskild spelare. Jag kan ha fel.
Under tiden känner jag mig fullt bekväm med att målskyttet sprids ut på en sisådär fem, sex, sju åtta olika spelare.
Med stolthet känner jag att det här är mitt lag. Och ditt. Och byråkraternas.
Alla dagar på året.
Alla år.
Foyston' Squad.
Med Stigs ande över sig samlas de nu för en Österhöst.
En röd och blå.