https://sverigesradio.se/artikel/osters-sakerhetsansvarige-berommer-fansen-efter-polistumult-i-rydaholm
Det här nämndes inte i SMP överhuvudtaget.
Det här hade kunnat ge en mer rättvist bild av våra supportrar.
Ron har vuxit i mina ögon efter den här intervjun.
Jag har inga som helst problem med insändare överhuvudtaget.
Det jag har problem med är häxjakt på vår fantastiska supporterförening.
Man har inte ens skrivit på smp att våra fans skötte sig exemplariskt i Värnamo matchen.
För att veckan senare publicera en insändare där budskapet är tydligt att ett bråk har bestämts utan att det varit bråk. En stor fet East Front logga längst upp där det står East Front bränner bengaler.
Om polisen först skriver att det är 80 personer som bråkar mellan båda grupperingar.
För att sedan sänka med 50%.
Till att sedan Ron försvarar att vi inte ens är inblandade ?
Tillåt mig att tveka på att uppgifter ens finns på att det hade planerats SLAGSMÅL.
Det är här någonstans smp har en skyldighet att gräva i vad fan är det som händer ? Om inte Rydström förstår det så kanske det är dags på att fundera ifall man verkligen ska jobba med journalistik.
Att det här händer i så nära anslutning till varandra utan att man korrigerat felaktigheter är för mig inte seriös journalistik.
Journalistik för mig innebär inte alltid vad man skriver. Dålig journalistik kan också vara vad man väljer att INTE skriva. Viket är hur fantastiskt vi skötte oss runt om i Sverige hela förra säsongen trots den rejäla tillökning på läktaren.
Häxjakt på oss lär fortsätta.
Vilken tur att Jens Magnusson alltid står bakom oss ❤️.