Alex Instämmer helt i att insändaren i SMP inte ger en rättvisande bild och dessutom innehåller direkta felaktigheter. Olyckligt och onödigt och som någon skrev här ovan hade det varit lämpligt att låta någon från EF läsa inlägget först och ge ett svar som kunde publiceras samtidigt.
Jag står inte på något sätt bakom insändare som sådan. Däremot tycker jag det är viktigt att vi kan hålla en öppen och respektfull debatt gällande den utveckling som sker på Södra Stå och som skett relativt snabbt. Vilka delar av utvecklingen ser vi positivt på? Finns det delar som vi ska försöka balansera upp? Vad finns det för möjligheter att vi - tillsammans med övriga supporterföreningar i Sverige - arbetar för legal pyroteknik inom vissa på förhand godkända villkor såsom tidpunkt och plats på arenan?
Jag har redan tidigare givit uttryck för min stora uppskattning av EF:s utveckling de senaste åren med betydligt fler engagerade personer, mer fart i klacken, mer och bättre tifon och den stämningshöjande effekt som bengaler faktiskt ger. Detta samtidigt som jag kan oroa mig och störa mig på den utveckling man sett på andra håll (inte inom EF ännu i vart fall) där matchstarten skjuts upp eller det blir längre avbrott i matcherna etc. En sådan utveckling tror jag med tiden kommer förstöra mer för svensk fotboll än vad den gynnar. Många åskådare avsätter gärna 90 min plus paus och tillägg för att se en match men är nog inte villiga att utöver detta avsätta okänt antal minuter extra i ren väntan på att röken ska skingras.
Detta tycker jag ska diskuteras.