Hål i huvet. Pinsamt agerat av Kusu och hans agent. Hur F-N kan man gå med på att bli presenterad i ett annat lags tröja när man lyfter lön från sin nuvarande klubb?? De hade kunnat sköta allt detta snyggt bakom kulisserna istället så hade ingen kunnat säga något, vilket hade varit helt okej. Men det här är ju bara det mest respektlösa man kan göra.
Han behöver inte spela fler matcher med Öster, oavsett A-lag eller U21. Träna med P17 kan han väl få göra.
Här handlar ju också om att sända signaler till övriga truppen, att såhär gör man bara inte. Någon jävla lagmoral måste man fanimej ha i truppen!

Och någon ”medda” blir det fan inte tal om!!

Längesen jag var här inne och hälsade på nu, senast när Kricak flyttade till er.
Kul att se att han går bra! Bra spelare och enkelt att gilla en sån krigare!

Angående Kusus presentation så finns det ju lite olika sätt att hantera det på. På ena sidan är Lindberg sättet där man bara lägger locket på och låter supportrar osv spekulera ända tills säsongen är över.
Och andra sidan som nu när man kör en hel presentation med nya klubbens tröja och allt.
Själv tycker jag det hade varit snyggast att gå mittenvägen. Att göra som Djurgården gjorde med Åslund från Västerås.
Man gick ut med officiell presentation när det var klart, men skippade tröjan och visade istället en gammal bild.
Tycker det är bättre att vara öppen och gå ut det offentligt från båda håll, men att försöka hålla det så respektfullt som möjligt för alla involverade.

Sen ser jag att det är många här inne som inte verkar ha någon koll på hur vi spelar i år.
Vi har väldigt stor fokus på att spela oss ur press och speluppbygnad med kortpassningsspel. Bara att kolla på första halvlek mot Malmö där vi på varje inspark spelade igång kort, medan Malmö slog långa utsparkar.
Vi spelar med två 6or där det är superviktigt att åtminstone den ena är bolltrygg för vår speluppbygnad. Och vi har flera som kan ta den defensiva delen som 6a, men i dagsläget har vi bara en innermittfältare som verkligen är trygg med bollen, så av det jag hört så borde Kusu fylla den rollen väldigt väl sett till egenskaper. Frågan är om han kan växla upp en nivå till för att hålla i Allsvenskan.

Sen har vi kvar den starka defensiven och att spela på att stänga ner en match när vi redan leder. Så ska han ta en plats måste han kunna kämpa och slita i defensiven också.

Lycka till resten av säsongen så ses vi kanske 2025!

Uselt skött av Kusu med agent och Mjällby (märks att det fortfarande är en liten förening). Till spelaren Kusu - ingen jag kommer sakna jättemycket. Det går alldeles för salta och för mycket touch. Visst han kan vara bra men kan likväl vara sämst på plan.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/manasse-kusu-forstar-supportrarnas-frustration/

Kusu förstår supportrarnas frustration.... men skiter tydligen helt i det och har ingen tanke på hur man visar respekt.
Jag tror faktiskt inte han fattar alls. Han tror upprördheten är för att han lämnar, när det i själva verket är sättet han lämnat som skälet. Hade det skötts snyggt hade iaf jag inte haft några speciella känslor kring det utan accepterat att alla agerar efter sitt eget bästa främst.

Som sagt, U19-träning är en relevant nivå hela hösten fram till december.

Ser inte hur Öster ska hitta en anledning att ha honom i truppen på gamla meriter istället för att satsa på framtidens rödblå spelare. Nu blir (en av) sexan (sexorna) defenitivt Segers om inte en bättre ersättare kommer in, vilket kan få honom att växa ännu mer i sitt spel.

Som sagt, hand upp från alla er som verkligen saknade Kusu när han "var sjuk" mot Trellehulla.

Ingen? 👍

jojolaget
      Det tror jag absolut. Dock kommer han dra ner tempot likt han gör på planen. Så förvänta dig isåfall ännu längre köer.

Vad tror ni om att spela Starke-Hedlund och Seger som 6:or i en 4-2-3-1 ? Hade det varit helt omöjligt?

Visst så är det klantigt gjort av Kusu att gå med på att bilden publiceras. Däremot att straffa eller frysa ut honom tills hösten är över kommer att slå tillbaka mot Öster som kommande arbetsgivare för påtänkta spelare. Vi som kommer ihåg vet att Öster har en historik med Mjällby som inte är helt fläckfri.

Eckart Alla har väl gått på semester så ingen jobbar just nu är min vilda gissning ¯_(ツ)_/¯

Hasse-Hattrick Bra svarat av Vito.

Frågan om nästa match och hur han blir mottagen?! -har svårt att se att han ska spela. Både hur han agerat men framförallt kvalitén som sjunker när man är på gång att byta jobb. Det hoppas jag Foyston räknar in. Annars får vi se Kusu likt förra säsongen, det var rentav plågsamt jobbigt många gånger.

Plantagenparkeringen men det är väl klart att dom har sportredaktionen bemannad även under sommaren. Däremot så gör dom det enkelt för sig och tar BLT:s reportage. Tro fan folk säger upp Smp med den slappheten.