Zingo för mig har också smp ett ansvar i det när man som i det här fallet bara kopierar polisen info rakt av som att det var det som hände. Man kan hänvisa till att det är polisen uppgifter men att det finns olika rapporter om vad som ägt rum.
Än en gång - jag vill inte ha folk som slåss och tänker inte heller skydda folk som gör det, MEN precis som Zingo är jag trött på hela grejen som körs som pass. Jag har ofta blivit halvdant behandlad av vakter och polis utan att ha gjort ett skit, var med när det gick in och tog 9-0-flaggan helt utan grund en gång i tiden osv.
Det finns tyvärr en anledning till att jag tar uppgifter som direkt kommer med en nypa salt.
Och väldigt fult om man som Zingo är inne på går på den officiella supporterklubben bara för att den finns.
Träningsmatcher 2024
Och, all heder till Ron denna gång, han får ta en del bannor men då skall han också ha cred som idag.
Jens vet vi var han står.
Väntar in kommentar från ifcred.
- Redigerad
Lite fotboll igen.
Ett dygn efter matchen i Rydaholm är det framförallt en sak som sitter kvar i mitt huvud. Förra säsongen kunde det hända att vårt spel var skit i första halvlek , ex Utsikten borta och dessvärre några gånger till. Nästan lika ofta fortsatte tyvärr spelet att vara skit även i andra halvleken.
Första halvlek igår: några individuella misstag (="överkörning" enligt unge Thern) och vi gick ut till vila med 0-3 i röva.
Andra halvlek igår: Vi tar tag i matchen, vinner halvleken med 1-0.
Min slutsats och förhoppning: Jag vill tro att förändringen i matchbilden berodde på Foystons coachning från sidlinjen. Några byten, lite nya instruktioner till de som var kvar på planen och vips så klarade vi av att påverka och ändra den pågående matchbilden. Så var det inte alltid under 2023.
Jag brukar försöka vara ödmjuk men här vill jag banne mig ha rätt när vi summerar säsongen i november.
Tycker Elgen beskriver det bra i podden.
Ett försvarsspel kan man sätta på en vecka, ett anfallsspel på en försäsong.
Visst finns det att förbättra i defensiven, men det finns det tid till att styra upp.
Hade vi precis hängt kvar i en serie och tagit jäkligt mycket stryk hade läget varit ett annat - då är fokus o tajta till och bygga ihop gänget defensivt tänker jag. Så har jag iaf agerat när jag kommit in i lag med stukat självförtroende, där varje mål in svider även i en träningsmatch.
Där är vi ju inte med Öster i dagsläget tänker jag.
- Redigerad
Man får minnas att huliganer inte är något nytt i Östers supporterled. Fruktade Påvelsgård Ultraz härjade ju rätt friskt mellan 97–17.
Porrtidningskonfetti och urinering på Fredrikskans var bara ett axplock av allt ofog v… de höll på med…
https://xn--vrnamo-bua.nu/nyheter/stokigt-under-match-supporter-slog-polisman/
Värnamo Nyheter verkar samsde och läser man sista stycket ser man att det var inget supporterbråk, det var enbart värnamosupportrar som hamnade i oråd med konstaplarna.
Då kan vi gå vidare.
Horn make påvelsgårds Ultraz great again!
SMP borde offentligt be East Front om ursäkt för gravt falska anklagelser o urdålig journalistik.
- Redigerad
Lindstig För att vara djävulens advokat här så har väl just East Front aldrig omnämnts eller pekats ut. I Smps text talas det om två grupperingar, och det brukar ju även från EF:s sida påpekas att man inte har monopol på att organisera östersupportrar.
Dock, även det här med två grupperingar verkar ju vara helt fel. När dammet har lagt sig verkar det ju handla om att ett litet antal Värnamosupportrar inte kunde bete sig. I smps text slås det förbehållslöst fast att det handlade om två grupperingar som gjort upp på telefon i förväg. Detta var polisens (av allt att döma felaktiga) uppgifter, vilket givetvis borde ha framgått i texten.
En piggare reporter än Rydström hade såklart också ringt någon på plats och stämt av uppgifterna, särskilt när det uppgivna antalet bråkstakar var så uppenbart orimligt. Även uppgiften om telefonkontakten är ju konstig. Hur skulle polisen kunnat veta det säkert så snabbt? Det kräver ju i princip en infiltratör eller någon form av avlyssning.
Som yrkesverksam journalist sedan ganska många år kan jag dock tycka att den stora skurken här är polisen. Uppgifterna därifrån både angående vad som skett samt vilka och hur många som var inblandade verkar ju helt tagna ur luften. Detta är riktigt illa, medierna måste naturligtvis kunna lita på att det polismyndigheten i ett sådant här sammanhang kommunicerar stämmer åtminstone på ett ungefär. Ibland kan polisen av olika skäl behövs mörka lite, men givetvis inte angående bråk runt en träningsmatch i fotboll. Här behöver Värnamopolisen verkligen fundera på vad som gått fel.
Men även Smp (Rydström) bör ta sig en funderare. En journalistisk grundprincip är att om en uppgift verkar konstigt så är den förmodligen det, och bör då grundligen kontrolleras. Här borde varningsklockor ringt.
Som fotbollssupporter kan jag bli irriterad över sådant här slarv, som journalist blir jag fly förbannad.
Två olika grupperingar har ringt varandra för att slåss. Östersidan backade och Värnamosidan började veva mot polisen.
Nog för att Värnamo supportrar bär största felet, men att Östersupportrar ens tagit ett sånt samtal är oerhört pinsamt och skadligt för klubben.
Smp behöver verkligen inte be om ursäkt. Det här tivolit är helt skapat av supportrarna själva.
Plantagenparkeringen Bara lägg ner ditt skitsnack nu och gå vidare i livet.
- Redigerad
Slangen I smps text slås det förbehållslöst fast att det handlade om två grupperingar som gjort upp på telefon i förväg. Detta var polisens (av allt att döma felaktiga) uppgifter, vilket givetvis borde ha framgått i texten.
En piggare reporter än Rydström hade såklart också ringt någon på plats och stämt av uppgifterna, särskilt när det uppgivna antalet bråkstakar var så uppenbart orimligt. Även uppgiften om telefonkontakten är ju konstig. Hur skulle polisen kunnat veta det säkert så snabbt? Det kräver ju i princip en infiltratör eller någon form av avlyssning.
Precis exakt detta.
Jag vet inte jättemycket om folk som ringer och "bokar box", men jag vet en del, helt ofrivilligt då ivriga gossar genom åren ibland kontaktat mig för att fråga om jag vet nån som vill "köra". Little do they know. Att någon skulle försöka stämma träff med någon på en träningsmatch där det framgått väldigt tydligt att polisen kommer att vara på plats låter otroligt. Inte omöjligt, begåvning är trots allt skiftande, men ändå.
Alldeles oavsett så tycker jag inte att en officiell supporterförening ska beblanda sig med sånt. Vi är väldigt tydliga med att vi inte uppmanar vare sig vår förenings medlemmar eller andra Östersupportrar att utföra brottsliga handlingar, men också att vi skjuter ifrån oss det stora ansvaret på arrangör och ordningsmakt. Det blev ju också väldigt tydligt förra året att polisen/ordningsmakten inte villl lyssna på oss ändå. Och att skapa ett litet supporter-Stasi där vi t ex spionerar på folk är inget jag vill vara en del av. Jag tycker det är bättre att sträva efter att vara nån slags god förebild och att representanter för East Front "lead by example" istället för att ta på sig någon slags ordningsroll.
Inser att med facit hand skulle vi skapat en matchtråd istället eller brytit ut diskussionen. Men nu får det vara som det är. Det är trots allt händelser på "Träningsmatcher 2024" som vi diskuterar...