DaKlonker Inte sett highlights förrän nu. Första målet får Hedlund ta på sig - får ju inte hända sen när det är allvar. Däremot straffen är ju skön filmning av Kalle J. Men säg minst sagt virrigt ut i försvaret i första.
Oldtimern Söderberg håller inte men de visste vi, tycker de var synd vi fick MFF, inte bra för självförtroendet om vi får storstryk, varit bättre med nåt annat superettan lag, Ser öis ligger etta i tabell för träningsmatcher vi ligger i botten ,
matjo Oldtimern Finns väl ingen cupgrupp som saknar allsvenskt lag, så den funderingen kan släppas. Och jag kan lova dig att för självförtroendets skull är det inga problem med match mot MFF, alla är medvetna om oddsen. I övrigt: låt saker ta lite tid och vänta med yxan, inte bra för ditt blodtryck att låta 3-5 matcher på en försäsong sätta hela scenen för resten av året i fotbollssverige. Ingen bör bry sig om träningsmatchtabeller.
Slangen Oldtimern Det är bra, passa på att såga våra spelare på förhand igen. När säsongen drar igång riskerar de ju att bli skyttekungar och då har du ju aldrig något att säga om dem.
ubie67 https://www.google.com/search?q=kalmar+ff+%C3%B6ster&rlz=1C1GCEB_enSE1098SE1098&oq=kalmar+ff+%C3%B6ster&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgAEAAYgAQyBwgAEAAYgAQyCAgBEAAYFhgeMggIAhAAGBYYHjIICAMQABgWGB4yCAgEEAAYFhgeMggIBRAAGBYYHtIBCDQ5MjRqMGo3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8#sie=m;/g/11vkb5x390;2;/g/11b6xyz746;dt;fp;1;;; Klicka på aktuell stadion för matchen o du får upp en hemsk sjukdom, väl passande ett sådant brofäste!
stefanps Vilket glapp det kommer bli mellan matchen mot Mjällby och Kalmar. Känns lite snålt med bara två träningsmatcher kvar. Hade varit perfekt med 4 så det fortsätter en gång i veckan.
Labila Kabila stefanps Tyckte mig höra rykten om att Öster ska spela mot Räppe och Oskarshamn samma helg, då det verkar som det ursprungligen varit tänkt att åka på träningsläger.
stefanps Labila Kabila Ja just det det pratade ju Dan och Elg om. Men har vi så många spelare att köra två olika elvor?
Kalle Dahl Redarmy88 Labila Kabila Tyckte mig höra rykten om att Öster ska spela mot Räppe och Oskarshamn samma helg, då det verkar som det ursprungligen varit tänkt att åka på träningsläger.
lfcred Det kan också bli så att om Mjällby går vidare i cupen så försvinner matchen emot Mjällby nästa helg. Sen kanske man försöker hitta ett mer lämpligt motstånd helgen innan matchen emot Kalmar. På det viset får laget lite ledigt från matchandet, truppen kan kurrera sig och så får laget 2 lämpliga matcher inför seriepremiär. Luckan behöver inte vara negativ.
stefanps lfcred Håller inte med! Förstår inte meningen med luckorna. Laget behöver matcher för att vara redo inför seriestart. Vad hjälper det att bara träna om man inte får utveckla sitt spelsätt i matcherna? En match per vecka är lämpligt.
lfcred stefanps Själv ser jag ingen anledning att börja spela matcher redan i månadsskiftet januari/februari när premiären är i april.
Hansen Mjällby gick till kvartsfinal så då blir det alltså Blåvitt away redan nu på fredag. Källa: @MATTAN
Labila Kabila TuffeUffe enligt Öster så sänder Discovery matchen https://ostersif.se/a/andring-i-helgens-spelschema