lfcred Det räcker att kika på andra klubbar i Sverige, exempelvis AIK, Malmö och Hammarby.
Under 2023 så var det mycket problem med bangaler, bangers, rånarluvor och folk som springer in på arenan. Det ÄR ett växande problem i svensk fotboll överlag och det är inte charmigt överhuvudtaget.
Jag tror exempelvis inte att spelarna tycker det är roligt när matcher avbryts stup i kvarten för att vissa grupperingar på arenan inte kan bete sig.
Det verkar inte skrämma folk i allmänhet då svensk elitfotboll satte publikrekord förra året. Du får det att låta som det sker varje omgång när det kanske är 5-6 gånger per år. Den absolut enda dragningskraften svensk fotboll är vår fotbollskultur och engagemang, inte mycket annat.
lfcred Lite kreativa förslag från mig. Allt rörande tifo, banderoller, nya ramsor ( helst konstruktivt stöttande till egna laget) konfetti, trummor eller andra trevliga och KONSTRUKTIVA saker.
Hate to say it men det funkar inte. Folk lockas inte av det i samma utsträckning och det slutar oftast som våra puckgrannar 200m ifrån oss med att det är totalt dött. Hade jag stått bland dem och tappat en krona i marken så hade alla i klacken hört det. Jag lånar gärna ut trumpinnarna till dig i premiären om du vill 🙂