Någonting gick fel när fullversionen av den här sidan laddades.

VAR-frågan

Lexxy

VAR har inte och kommer aldrig ha någon roll i svensk fotboll. Punkt

Redarmy88

Var kommer aldrig in i svensk fotboll. Snacka om att få bort hela känslan.
Var nej tack.

Old Chap

Var kommer även till Sverige och Allsvenskan. Är helt säker på det.

Zingo

Det kommer en dag när VAR är så snabbt, korrekt och tillräckligt etablerat att det inte finns någon elitfotboll någonstans som är utan det. Men då är då och nu är nu.

Bissan

Zingo Bara att hoppas att vi lyckas hålla VAR borta tillräckligt länge för att vi ska kunna använda det när det är välfungerande, välanpassat och snabbt. Jag är orolig att det kommer införas betydligt tidigare än så…

Zingo

Bissan Jag är orolig att det kommer införas betydligt tidigare än så…

Samma tanke här.

stefanps

Trodde inte detta skulle bli en egen tråd haha. Tänkte bara släppa frågan om vad ni tycker om VAR men förväntade mig inte så många åsikter.

ÖÖIIFF

Ny teknologi tar tid o extra svårt i bedömningssporter, där man inte vill ta till extratid för detta som ju förstör sporten o matchstämningen delvis. Viktigaste funktion vid boll-över-målinjen-situation som ju tämligen enkel o snabb, är ju mer dessa offsider som tyvärr tar tid.Bara hoppas detta kan utvecklas för att bibehålla flytet i spelet med max 30sek matchstillestånd. Sedan det viktigaste, använd VAR för bestraffa spelare i efterhand ovillkorslöst, även med böter för osportsligt uppträdande. Varje elitmatch idag i fotboll präglas utav säkert 10-20 förstärkningar/filmningar och maskande spelare som patetiskt ligger o kvider sista kvarten utan det minsta ont, varför pratas det ej mer om det???

Villenyblom

ÖÖIIFF

Då får ju domare försöka syna bluffen i första hand.

ÖÖIIFF

Villenyblom ...just det som är problemet, många ggr omöjligt för en mänsklig domare sty bedöma vad som är filmning eller inte, nåt behövs för få in samma sportmanship likt rugby o handboll har.

Sääf Sr

ÖÖIIFF då kan man bestraffa i efterhand, utan att störa matchpulsen.
Uppenbar filmning som ger straff?
Ta ett retroaktivt rött och tre matchers avstämning. En annan väg att gå som jag gillar mer.

Jockeluring

Sääf Sr Gillar ALLA inlägg som inte är svarta eller vita utan söker nya vägar! Inte minst det här! Oavsett VAR eller inte, hur rättvist skulle det inte vara om t.ex. en matchavgörande filmning under match i EFTERHAND kan ge tre till fem matchers avstängning? 👏👍

ubie67

Jockeluring Jo nåt måste ju göras, FIFA-pamparna mer bara ute efter pengar i obskyra VM-länder samt egna karriären mer än nytänkande!

Jockeluring

ubie67 Om vi i en ja-fas tänker oss att tekniken finns fullt ut och att det inte ruinerat klubbarna - kunde inte en idé vara att varje klubb har ett mål- / utvisnings- / straffkort att dra per match? Dvs VAR lägger sig inte i om inte ett av lagen begär det. Men bara EN gång och om VAR-granskningen inte ger ändrat domslut borde klubben få milt straff för okynne. Lite som hockeyn. — I fjol hade vi dragit kortet när Sundsvall gjorde mål tre meter offside.

jon

Jockeluring Nu snackar vi. Det blir som hawkeye i tennis eller?

« Föregående sida