rapparee_1 Har en känsla av att det sätts fler femmor och ettor nu än i forntiden? Det påverkar ju i så fall så klart alla jämförelser. På nåt borde det trofasta gnetet belönas mer väl? Och tona ner betydelsen av enstaka floppar eller fullträffar?
Jo, men i forntiden så var det några få personer som satte betygen som själva kunde "tweaka" till det trofasta gnetets fördel. Därav poängavdraget per missad match i moderna Trophyn som lite gynnar trotjänarna. Tror att halvstegen dessutom skulle kunna gynna dem än mer.
outdoor_miner Vore det inte enklast att bara dubbla betygsskalan till 1-10 (eller är det tvåsiffrigt som ställer till det?). Du slipper plottrigheten med halvsteg och det blir inte särskilt svårt att relatera till gamla betyg för de som klarar att multiplicera/dividera med två.
Tanken har slagit mig också. Men jag är nog mer för halvstegen ändå.
Pelle Jag kan tycka att det är viktigt att inte vända upp och ner på allt utan att bygga vidare på den långa historia som finns. Listan med tidigare vinnare är ju en otrolig resa bakåt i tiden.
Jag håller med. Är progressiv som få andra, men saker relaterat till fotboll ändrar man fan inte på hur som helst.
Jockeluring Fem steg, med halvsteg man får sätta ord på själv?
Nja, orden behöver nog vara fasta för att inte stöka till det med för mycket förändringar. Och jag vänder mig lite mot "landslagsklass" om jag ska vara ärlig. Kanske ska jag bara gå med antal stjärnor eller liknande istället så kan varje person själv bestämma vilken värdering man lägger i varje stjärna.