Jesper Jansson ny sportsligt ansvarig
- Redigerad
https://www.aftonbladet.se/a/zA85kv
"Att efter 30 år få chansen att komma tillbaka till Öster och få bidra till den fortsatta sportsliga utvecklingen och inriktningen av Östers strategi känns väldigt inspirerande. Jag har min bas och fostran här och ser stor potential och möjligheter i Öster, regionen och människorna här. Förutom det direkta ansvaret för den sportsliga utvecklingen ska det bli kul att vara med att utveckla klubben även på andra plan.
– Det ska bli väldigt roligt att få sätta i gång och jobba, sa han till klubbens officiella hemsida då det blev officiellt.
Men det var inte den enda klubben som ville ha Jansson. Även representanter från IFK Värnamo hörde av sig till Jansson för att se om han var intresserad av att hjälpa klubben gällande den sportsliga delen och göra sportchefssysslan när Enes Ahmetovic lämnat.
Men nu föll alltså valet på Östers IF i stället.
Jansson har tidigare varit sportchef i Helsingborgs IF, Hammarby och Omonia Nicosia"
En sak som ligger på Jespers plus är hur han i intervjun tidigare reflekterade kring vad Öster kunde varit om man resonerat annorlunda i början på 90-talet. Går vi upp tror jag viljan att behålla en bra stomme kommer att finnas med det i bakhuvudet. Inte till vilket pris som helst, men om görbart.
- Redigerad
Sääf Sr Det finns en avgörande skillnad mot då. Då var en övervägande del lokalt/regionalt förankrade, det var också en betydande del av spelarna som var i liknande ålder. Den kärnan var nog ganska unik både då och speciellt nu. Men så ser det inte riktigt ut i laget nu.
Ändå så klart är det viktigt med kärnan för att hålla ihop laget.
Blir väl bannad för det här men Amoo-gate svider för mig när det kommer till JJ. Säkert en bra sportchef med stort kontaktnät.
Vad är Amoo-gate?
Afroman jag bryr mig. Någon form av etik och moral bör man ha som klubb. Att inte ta in en dömd våldtäktsman som spelare borde vara bare minimum. Påpassligt nog skrev Bank en krönika på ämnet så sent som idag. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xmQj0l/bank-vad-sager-det-om-en-klubb
"När Marseille spelade säsongens första match, i Brest, vann de med 5–0. Vänner av ordning noterade vilka som organiserade segern. Mason Greenwood, deporterad från Manchester United efter anklagelserna om sexövergrepp och våld mot sin flickvän, gjorde två mål. Amine Harit, anklagad för dråp efter en trafikolycka 2018, spelade fram till två. Elye Wahi, gjorde det sista målet. Enligt mediauppgifter skickades han ut från Caens akademi efter sexuella trakasserier 2018, tre år senare skrevs det om hur han slagit en kvinna utanför en nattklubb under sin tid i Montpellier.
Där finns OM:s anfallsstyrka den här säsongen. Enligt uppgifter till l'Équipe försökte de förstärka försvaret i vintras också – med Benjamin Mendy, anklagad för ett halvdussin fall av våldtäkt när han fick lämna Manchester City.
Vad säger det om en klubb?"
Jag utgår i det här läget från att JJ inte skulle göra om samma sak i öster, och om han skulle försöka så skulle både styrelse, supportrar och Jens sätta stopp för det. För annars, vad säger det om en klubb?
- Redigerad
Kullabella Påminner om en Putinkramare i Östers lag 2024. Aliev vars värderingar går på tvärs mot det Öster står för. Eller jag stöttar åtminstone inte ett lag som önskar livet av ukrainare. Eller vill utplåna en nation och dess kultur.
Viktiga frågor, och viktig fråga att ställa till Jansson som inte navigerade rätt i den frågan tidigare.
Plantagenparkeringen åh inte nu igen.
Vikingarna var inte heller så trevliga(?)
Så vi kan inte ha några svenskar heller. Och serber, nej nej.
Skilj på person och sak!
xonitex åh nej, jobbiga frågor som kräver att jag engagerar mig i mer än det som sker på fotbollsplanen.
Plantagenparkeringen Tror inte du är ensam om det.
Har du sett intervjun med Aliev på senaste Öster Inifrån? Eller när han firar med södra stå? Vad är din bild utav honom egentligen?
Människor har mer gemensamt än tvärtom.
Däremot kan man tycka olika om såväl politik, religion och filosofi. Exakt det som leder till jävulskap i världen.
Man fakturerar ganska mycket mer eftersom konsulten betalar skatt i sitt bolag osv osv men en bra lösning för att kunna avsluta lite friare men inte billigare än att ha någon anställd.
Rätt många tror jag om man inte är hjärndöd.
- Redigerad
.