Jag vill lägga till ett perspektiv här bara för alla oroliga.
Det är väl ingen som i dagsläget skulle tjäna på att JJ eller nån annan går ut och säger "självklart måste vi ha en sexa" eller "vi är medvetna om att truppen inte håller". Att vara så "ärliga" om man vill kalla det för det innebär ju att vi kommunicerar två saker utåt:
- De spelare vi har i truppen som redan idag kanske känner att de inte är säkra i laget börjar redan misströsta.
- De agenter som har spelartyper vi söker börjar flöda oss med förslag.
Jag tänker att det är lite medvetet taktiskt att ligga lågt. Som JJ säger - det händer ändå väldigt mycket när fönstret börjar stänga och de klubbar som ligger över oss i näringskedjan gjort sitt. Det känns tufft att höra eller tänka på, men Öster är just nu andraval eller kanske tillochmed tredjeval hos de spelare som har den kapaciteten vi söker.
Än så länge ser jag ingenting som gör mig orolig eller föranleder att både Jens och JJ egentligen skulle behöva gå ut i SmP och dementera uppgifter om sprickor och slitningar i den sportsliga ledningen, uppgifter baserade på antaganden gjorda av mediaprofiler baserade på meningar tagna ur sin kontext. Och sedan blir dessa uppgifter boostade av oroliga supportrar.