Slangen Det låter å andra sidan som mission impossible. Nu behöver han ju bara ha fokus på sportcheferiet.

Ett namn som återkommer i mitt huvud är Tonny Westring, med gott om erfarenhet och kontakter. Jobbar som chefsscout/agent och bor i Växjö. Han har legat bakom att flera talanger tidigare kommit till Öster när han jobbade för föreningen Bl.a Emil Kraft och Darian Bojanic.

De sportchefer som lyckas bäst är i regel de som blir kvar/får vara kvar å jobba under lång tid. De som blir kvar under lång tid har en förankring till laget eller staden ex. Stefan Andreasson, Bosse Andersson, Daniel Andersson, Hasse Larsson, Patrik Werner. Hade förstås hoppats på att Jesper skulle varit den för oss.

Med tanke på att Ask spelar 6a istället för HBP, letar man efter en 8a och inte en 6a?

penseln Han är väldigt duktig att nästa sig en.Efter han fick sparken från Öster gick han till Mjölby som assisterande under Lantz .Lantz gjorde ett mycket bra jobb och Mjölby gjorde ett kanon år,av någon konstig anledning fick han ej vara kvar.sedan tog jädler över och det blev katastrof och då fick de se vad han gick för och sparkade han.

Jag tänker att Jesper klev in i ett tillfälle där det var viktigast att få in en rutinerad sportchef omedelbart bums. Alla visste att matchningen mellan önskad roll och Östers möjlighet inte var 100% så man skrev ett kortare kontrakt för att lösa situationen här och nu och samtidigt få en chans att känna lite mer på varandra. Bra så!
    Sen dyker Jespers önskade roll upp,, även om det är hos ett skitlag... och Öster kan/vill inte matcha detta och man skiljs i vad som iaf ser ut som samförstånd och ömsesidig respekt.
    Bra så!

Det jag har något att invända emot är att man kommunicerar detta utan att ha en ny lösning på gång. Hade man meddelat att JJ lämnar och att ett spännande namn i Sportchef X tar över efter en månads överlämning så hade det käns helt OK.