lfcred Wallinder Xxx Gyamfi Kricak Bergqvist MC xxx xxx Uddenäs Aliev Tamminen Avbytare CLP, Tatu, Mattis, Olsson, Ask, Ljung, Sejdiu, JVP, Nr9 ?? Så känner jag nu.
Greger Memory Man Diouf blev inbytt i 89:e minuten (och avtackad) - mot Sanyang! - i dagens träningsmatch. Sanyang spelade fram tills dess som LWB med nr 11 på ryggen och är troligtvis den som kommer ersätta Diouf i laget.
Konstapel Antonsson är så många klasser bättre än något av våra förvärv. Tappat tron på sett så checkar ut ett tag. Brukar gå bättre då.
xonitex OG på lån till ettan https://www.smp.se/2025-07-15/avslojar-gabrielsson-lanas-ut-resten-av-sasongen/
lfcred Redarmy88 99% säker på att Poppler lånas ut under hösten. Blir svårt att " bli av med " Kouakou.
Redarmy88 lfcred Tror samma sak även om tvärtom vore mycket bättre. Mer potential i Poppler, CK känns slut.
lfcred Redarmy88 Håller delvis med. Om Kouakou är slut kan jag inte yttra mig om. Han är ju inte lastgammal så vore konstigt att vara slut i den åldern. Frågan är väl mer hur mkt han kan bidra med i år eller någonsin. Poppler är dock yngre och behöver speltid. Poppler är väldigt lik JVP i sin spelstil så egenskapsmässigt har vi redan en lång och snabb spelare. Kouakou har andra egenskaper som kompletterar aliev och JVP bättre. Så Kouakou blir en joker att byta in sista 10-15 min vid behov. Tror också att Kouakou vid krisläge går att sätta på en kant. Mer än aliev, Poppler och JVP går att sätta på kanten iaf.
Vikash Carneill har alltså spelat 132 minuter tävlingsfotboll på ett och ett halvt år. Absolut inte vad vi behöver här och nu.
lagoh Vikash Håller med. Vi har alldeles för många nya i år som kommit halvskadade eller utan speltid och hoppas hitta formen hos oss. Detta är ett av våra stora problem i år. Väldigt få har tagit det steget.
Ols Vikash Carneil kan nog fortfarande beskrivas som en talangfull spelare men jag håller med om att han är knappast en spelare som Öster behöver här o nu. Ser väl inte honom riktigt heller som en central mittfältare. Funderar om det skulle kunna vara möjligt att låna från Häcken. Kanske inte så troligt förstås men de har värvat in ett par mittfältare så tex Dahbo skulle nog kunna få betydligt mer speltid i Öster än i Häcken under hösten. En rubrik sa att MFF (o föv även elllos) kollade på Mujanic. Inga klubbar Öster skulle kunna konkurrera med men Öster skulle nog i varje fall kunna locka med betydligt mer speltid i hans fall. Skulle MFF plocka in en etablerad mittfältare skulle det kanske vara möjligt att låna Skogmar (som föv påminner en del om Seger).