Jag tycker gårdagens förlust är svårsmält, gör man en bra prestation och förlorar så kan man ändå acceptera och släppa.
Jag gillar Foystons filosofi att gå för vinst, han är vältalig och kan föra sig i media men gårdagens förlust ligger mycket på honom. Rent taktiskt så spelade vi med brallorna nerdragna.
Offensiv uppställning mot ett formstarkt BP borta med 3 matchotränade nyförvärv från start. Modigt tycker vissa, jag anser att det var dumdristigt. Ask och Gyamfi skiftade som 3:e mittback må det aldrig ske igen.
Sen tycker jag det är osmakligt av Foyston att matcha Gyamfi bara för att han tydligen måste spela och sedan såga honom i SMP, man vinner och förlorar som ett lag.
Hörde rykten inifrån Östers organisation redan förra säsongen att relationen mellan spelarna och Foyston var ansträngd. Han kommunicerar inte, är kall och hård.
Känner mig negativ nu…
Avslutningsvis så tror jag ändå på ett nytt kontrakt, jag efterlyser bara lite mer cyniskt spel som ger poäng och ger oss chansen att spela roligare fotboll på sikt, inte vår första säsong i allsvenskan på ett decennium.