Drillo
Så här tre omgångar in kan jag vid utvärdering av mitt eget omdöme se att jag inte hade någonting att be om ursäkt för. Jävlar i havet hur Jens/Vito/Tufa stämt till pianot. Nu ser vi en hungrig, äregirig, ettrig speldosa med en stabil dribblande spratteldocka på mållinjen som presterar 90+ varje gång.
Imponerad av mycket, men inte överraskad av någonting förutom tajmingen och utförande av den gode JW. Riktigt imponerad över hans leverans och hur vi lyckas involvera honom tidigt.
Så vad oroar mig nu? Faktiskt ingenting i vår egen prestation. Det ledarskap som finns runt och i laget kommer inte låta laget sväva iväg och precis alla vet att det är det egna fokuset och prestationen är A och O för fortsatt framgång.
Det enda som jag ser kan förändras är vår trupp. Vem av våra spelare är först ut att lämna för en ansenlig bunt peseta? Kusu, Starke, ABW, eller Herdonsson?
Nu tror jag inte att vi tappar mer än en, max två av dessa under året, och det kommer laget att klara. Däremot kommer våra motståndare inte att bjuda oss på så stora ytor som vi hittills fått. Vi kommer möta fler lag som parkerar buss och bara hoppas på att kunna behålla pinnen som de har vid slantsinglingen.
Så stolt över denna vår förenings prestationer på alla nivåer. Numera klart i nivå med EF:s.
/ D