Slangen
Han visade ju att han hade potential att bli en mycket bra mittback som dessutom levererar poäng. Nu har jag ingen statistik, men kändes som han hade bra målsnitt/match, för att vara mittback och därmed nyttigt vapen på fasta.
Han skulle inte lämnat Öster och haltat runt i andra klubbar såklart. Önskar han hade haft lite mer tålamod, men när man är ung så vill man utvecklas, så man får förstå honom också.

Gällande Mattis, Min poäng var bara att jag har svårt att förstå hur man som spelare ska kunna ha lagmoralen kvar när man är mittback i truppen och redo för spel, inte får spela för att en mittfältare ska gå före flera gånger. Då finns det ju inget han själv kan påverka genom att träna hårdare. Mattis kämpar ju säkerligen allt han kan för att få den där mittbacksplatsen, då måste han ju också få chansen när Stenberg eller Månz blev skadad/avstängd. Det är ju det han ser som sin chans för att få in en fot i elvan. Handlar ju om laganda och att ha respekt för truppspelarna så alla stöttar varandra.

ohan Blomberg, 35, och Petar Petrovic, 27, sitter på utgående kontrakt med Trelleborgs FF. Nu står det klart att mittfältarna lämnar.

Ska vi ta tillbaka petrovic?

TerrorTeddy

Startelva:
    Prekovic
    Tatu - Starke Hedlund - Månz - Sigurgeirsson
    Kusu - Ljung
    Rodic - Dzenis - ABW
    JW

Backups:
    Stulle
    X - Mattis - X - Theo
    Höken - Herdon
    Isak - X - Bonnah
    André

Vad mer som kommer in vet nog bara don Vito. Jag hoppas på högerback, tia och nia. Herdon kan täcka upp som fjärde mittback.

Anfallaren är den jag är mest spänd på. JW gjorde ingen dålig säsong alls men det är den position där jag ser mest potential till förbättring. En riktig håll käften värvning där så ser det bra ut.

Min prio ett är en tia. Dels som gör en 8-10 mål men ffa som gör tio assist. Spelar ingen roll vilken "stjärna" vi har som nia om det inte blir mer frekvent bra framspelningar. Du kan vara mästerkock men får du råvaror med utgånget datum kan du inte skapa Michelinmiddagar.

Va sä ni om Adnan Kojic in på högerbacken? Även Motabfubfkelefarpour har utgående, men han är bara två år äldre än Max H.

Kalle Dahl Varför detta ständiga gnatande om ny högerback? Tycker Tatu Varmanens insats på den positionen i Öster under 2022 är klart bättre än vad alternativet Pavic har presterat. Det som saknas är någon som kan kasta lååånga inkast.

Old Chap

Sigurgeirsson kastar långa inkast.

Sedan behövs väl en högerback utöver Varmanen.

På vänstern har vi Sigurgeirsson med Johansson som backup.

Noah Christoffersson verkar hamna i ÖIS, hade varit kul att se i Öster

ÖIF135

Aubynn har koll på sina Malmöpågar precis som han hade då han tog dit Mathias Nilsson och Mubbe Nuh (från Växjö men lån från Malmö).

Tror Öis kommer bli en joker i år.

Oldtimern

Vore intressant med Petar Petrovic på ett 1+1 - kontrakt som sist. Men hur har skadan påverkat honom? Han valde bort Öster och gick till TFF så man undrar om han vill vara i Öster. Blomberg tror jag inte på.

Noah Christoffersson, 23, har öst in mål i Ettan Södra. Nu är anfallaren väldigt nära en övergång till Örgryte IS, enligt Expressen.

Oldtimern Det är väl precis såna spelare man ska hugga på....

Tror en av Darlin Musas spelare är klar för öster. Eller en kontraktsförlängning

• jon svarade på detta.

Endrit Dullovi gör comeback i Öster?

Simon Strand comeback?! Tycker dock att Niklas Söderberg passar in i den beskrivning Dan har nämnt i någon artikel