jon Vore kul med en lista med spelare som toppat i Öster! Vilken är bästa elvan med spelare som aldrig var bättre än i Öster? @Hansen?
Bonus Herdonssons Horsens förlorade med 1-3 mot Frederica igår. Adam gjorde ett inhop i andra halvlek.
xonitex Adam Herdonsson hoppade in i 72:e minuten hemma mot Hillerod i deras 3-2-seger hemma. Avgörandet kom i 90+5 minuter.
outdoor_miner Drott gör 0-1 för JSödra i Torslanda: Alltid bittert när slöddra gör mål men alltid älska Drott! (och Crona dundrade in ett snyggt 3-1 för ÖSK igår)
Berra Såg att Antonio Yakoub gjorde 2 mål för Nordic United igår i norrettan. Så tydligen inte kvar i Gefle längre.
outdoor_miner Berra Såg att Antonio Yakoub gjorde 2 mål för Nordic United igår i norrettan. Så tydligen inte kvar i Gefle längre. Inget like på att han spelar för fiffel och bågklubben United, men kul att killen nätar - han verkade sympatisk av det lilla jag hann se när han var här.
Hanson Anton Andreasson gjorde mål för ÖIS. Inte för att jag tror någon bryr sig. Men nu har jag skrivit det.
Villenyblom För ett år sen förlorade Runki mot Gefle. Idag spelade han 81min när dem kryssade mot Feyenoord.
Ingemar Villenyblom …och idag, en vecka senare, gjorde Runar 90 minuter i segern mot klassiska Tipscupslaget Go Ahead Eagles. Vinst med 2-0. Kanske snart är dags att ta en fast plats i A-landslaget.
anderz Intervju med Thellson: https://skanesport.se/2024/08/15/skyttekungen-har-gjort-sju-mal-under-debutsasongen-i-lund-annars-kand-for-att-vara-dalig-pa-huvudet/
jbo https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/JbrXe8/harry-bild-obotligt-sjuk-i-cancer Alltid sorgligt när människor drabbas av sån skit. Har Själv aldrig sett honom spela, men man har hört historier om hans storhet.
Old Chap jbo Riktigt tråkigt att läsa om Harry Bilds svåra sjukdom. Såg honom några matcher med Öster första åren i allsvenskan. Bland annat en vändning i Malmö där 1-2 blev 4-2 och jag minns en landskamp jag såg på tv mot Danmark i Köpenhamn 1959 som Sverige vann med 6-0 och då gjorde Harry Bild två mål. Värvningen av honom startade Östers storhetstid. Kanske behöver dagens Öster en liknande injektion till laget.
ÖÖIIFF xonitex ....jo vi vet alla att utan honom hade vi nog aldrig gått upp -67, otroligt viktig spelare då som efter den tiden, blev ju 5 grymma år med oss direkt från Feyenoord och 42mål i finaste tishan!