Bissan Jag är fullt ut enig om hur viktigt det fria ordet är. Debatt i samhället, oavsett fråga, är vitalt för en demokrati. Därav att det är viktigt att reagera på ett inlägg som både innehåller faktafel och en önskan om att svartmåla en väldigt stor grupp människor. Men det fria ordet ger också möjlighet till reaktion, det har synts här på forumet och tom Jens Magnusson med Österledning kommer ta sig tid till att besvara. Gott så!
Det finns eventuella baksidor med en snabbt växande läktare. Skrev i "huligantråden" min syn på det hela. Kort sammanfattat är bengaler stämningshöjande så länge det sköts snyggt som det hittills gjort. Skrev också att våld måste motverkas av oss alla, finns inget positivt med det.
Svensk fotboll är unik på så vis att drivkraften att gå på matcher inte är att se fantastisk fotboll (för då knäpper man in PL eller La Liga). Jag tänker att kombinationen fotboll och läktarkultur är anledningen till att fotbollen lockar i Sverige. Utan tillströmningen till ståplats så kommer inte sittplats heller fyllas på.